Díky Pinterestu nakupují spíš muži, jiným sítím bere uživatele

Podle studie Compete o Pinterestu uvádí skoro čtvrtina uživatelů této nové sociální sítě, že kvůli Pinterestu se věnují méně než v minulosti ostatním sociálním sítím. Plných 15 procent uživatelů pak tvrdí, že jinou sociální síť vůbec nepoužívají (bez zmínky o tom, zda předtím nějakou používali). Celkem má Pinterest podle Compete zhruba polovinu unikátních návštěvníků oproti Twitteru.

Unikátní návštěvníci Twitter a Pinterest

Zajímavý je ale i jiný údaj – ačkoliv se uvádí, že většina uživatelů Pinterestu jsou ve skutečnosti uživatelky, a to až mezi 60 a 90 procenty, na muže působí mnohem víc pokud jde o rozhodnutí koupit si produkt. Zatímco pouze 17 procent uživatelek uvádělo, že si díky vlivu Pinterestu někdy něco koupily, mužští uživatelé přiznávali nákup díky jeho vlivu v 37 procentech případů. Pokud jde o typy zboží, je na Pinterestu jednoznačně nejpopulárnější jídlo, následuje vybavení domácnosti, umění a rukodělné výrobky a móda/styl.

Nejpopulárnější je na Pinterestu jednoznačně jídlo

Je nicméně třeba zohlednit, že autoři studie se dotazovali jen přibližně 500 uživatelů. Pokud jde o české marketéry, je vliv Pinterestu ze zjevných důvodů podstatně menší, své české uživatele ale sociální síť rozhodně má také.

Via Compete