Data od The Times ukázala, jak moc paywall snižuje návštěvnost

The Times zavedly od května dva paralelní weby se stejným obsahem, z nichž jeden fungoval bez jakýchkoli omezení a na druhém bylo pro shlédnutí obsahu třeba se registrovat. Prozatím tedy vše probíhalo (a stále ještě probíhá) bez placení. Od určité doby jsou ovšem návštěvníci ze starého webu přesměrováváni na nový, vyžadující registraci. Od 22. května, kdy registrace ještě třeba nebyla, do 19. června, kdy již třeba byla, se snížil tržní podíl The Times z 4,37 procenta na 2,67 procenta. Převedeme-li to na změnu, The Times ztratily 40 procent návštěvníků jen tím, že pro shlédnutí obsahu vyžadují registraci. Jaký asi bude efekt, až dojde na placení?

Tržní podíly webových odnoží britských papírových novin

Zajímavé je ovšem i sledovat, kam čtenáři odcházejí. Mezi nejvíce profitujícími jsou největší konkurenti Timesů v podobě deníků Telegraph, Guardian, Independent, Daily Mail a BBC News. Žádný z nich ale na odlivu neprofituje výrazně, noví čtenáři se mezi ně rozdělují poměrně.

Via Hitwise