Čína je druhý největší trh iPhone aplikací po USA

Uvádí to nová studie Distimo věnovaná aplikacím pro iPhony v Asii provedená vě 14 asijských zemích včetně Indie, Číny, Filipín, Japonska, Jižní Koreje či Vietnamu. Kromě toho, že asijský trh s aplikacemi posiloval, respektive zvyšoval se počet stažených aplikací, evropský a americký trh naopak ztrácel. Přesto ale tržby developerů v asijských zemích nedosahují objemu tržeb na západě. K tomu jsou dva hlavní důvody. Předně, v Asii stále nejsou příliš populární placené aplikace a uživatelé za ně příliš neutrácí. Druhý důvod spočívá v tom, že Asie ještě nepřišla na chuť prodejům v rámci aplikací a tak zde developeři mají k dispozici o jeden silný monetizační nástroj méně.

Vě většině asijských zemích sice jsou v žebříčku nejpopulárnějších aplikací hlavně lokální aplikace, dobrou zprávou pro developery ale je, že tematicky jsou populární stejné typy jako na západě. V případě vhodné lokalizace by se tak mohly ujmout na západě úspěšné tituly a nebylo by třeba vytvářet aplikace zcela nové.

Via Distimo, TNW