Čína do tří let gigantem ekomerce, předpovídá BCG

Zatímco dnes utrácí na největším současném internetovém trhu 170 milionů Američanů v průměru kolem 1000 dolarů ročně, obyvatel Číny na internetu nakupuje jen 145 milionů a každý utratí necelou polovinu. Do roku 2015 BCG předpovídá nárůst na  329 milionů nakupujících s průměrnou spotřebou 980 dolarů ročně na hlavu.

Jedním z důvodů by měly být i masivní investice, které čínská vláda vložila do rozvoje internetové infrastruktury. V ćínských městech byl v roce 2010 přístup k internetu na úrovni 52 procent obyvatel, ve venkovských oblastech mělo připojení 18 procent lidí. Vzhledem k nákladům, které pro čínské výrobce představují kamenné obchody po celé zemi, internetový prodej vypadá jako vhodná alternativa.

Celkem by online prodej měl do roku 2015 tvořit 7,4 procenta souhrnu spotřebních prodejů, z 3,3 procenta v roce 2011. Studie uvádí, že stejný růst trval Spojeným státům celou dekádu. Kompletní třicetistránkový dokument s hlubší analýzou situace a kontextu naleznete na webu BCG.

Via BR