Bývalý zaměstnanec radí, jak svou aplikací zaujmout Apple

O výhodách získání prestižního místa v obchodu s aplikacemi ví svoje i čeští vývojáři, v minulosti takto zabodovalo například Machinarium nebo Radiant Defense. Samo o sobě sice zárukou dlouhodobého úspěchu není, může mu ale v mnohém napomoci. Zaměstnance Applu, kteří zajímavé aplikace vyhledávají a hodnotí, není zrovna snadné oslovit, dá se ale jít štěstíčku naproti. Jak?

1. Získejte si média, která čtou lidé v Applu

Plošné zahlcení blogů celého světa tiskovou zprávou o nové aplikaci není v zásadě nic špatného, při jejím cílení se ale vyplatí také přemýšlet. Lidé v Applu se podle Dranceho vlastně příliš neliší od běžných fanoušků a jejich pozornost si tak lze získat například skrze specializovaná média typu MacWorld nebo Daring Fireball.

2. Zaměřte se na exekuci

Pro získání pozornosti Applu je klíčové, aby aplikace perfektně fungovala a mohla se pochlubit nadprůměrným zpracováním. I když bude nápad sebevíc převratný, nedokonale vytvořená aplikace ho zkrátka stáhne sebou do pekla. Drance doslova říká: „Nezáleží na tom, co aplikace dělá, hlavně když to dělá dobře a je dobře navržená.“

3. Udělejte dobré promo video

Dobré demo vývojáři mnohdy podceňují, krátké video je přitom nejlepší cestou, jak aplikaci rychle a efektně představit. Kreativitě se meze nekladou, video by ale vždy mělo být věnováno především samotné aplikaci. Ve skutečnosti se až příliš často snaží zaujmout spíš humorem a na představení produktu se zapomíná.

4. Využijte nejnovější funkce

Velkou šanci zaujmout mají též aplikace, které co nejdříve zareagují na nové možnosti nabízené Applem. Ten se přirozeně bude chtít pochlubit tím, co všechno díky němu opět vývojáři dokázali vytvořit. S ohledem na nedávno představené vlastní mapy se například dá čekat, že se na příští akci dostane značná pozornost aplikacím z oblasti cestování a přepravy.

5. Choďte na akce, kde je i Apple

Kdykoliv to půjde, vydávejte se na technologické konference, výstavy a eventy, kde je možné zaměstnance Applu osobně potkat. Svojí aplikaci jim můžete alespoň krátce představit, a když zaujmete, sami ji začnou ukazovat svým kolegům a lidem kolem sebe. Aplikace jsou vybírány organicky a šanci má každý.

 

Via BI