Technologická společnost Webnode sídlící v Brně se může radovat. Za zhruba měsíc a půl od spuštění nové platformy Webnode 2.0 na ní jednotlivci a malé firmy v Česku a na Slovensku vytvořili už 100 tisíc webových stránek. S tím se ale společnost nehodlá spokojit a ještě letos plánuje překonat hranici 30 milionů zákazníků a poprat se tak o pozici globální jedničky.
Webnode 2.0 sází na jednoduchost. Cílí primárně na zákazníky bez technického vzdělání, kteří nemají s kódováním nebo designem žádné zkušenosti, a stránkuk si chtějí vytvořit třeba jen v rychlosti poté, co přijdou z práce. Jednoduchá platforma obsahuje desítky responzivních šablon, na kterých už si uživatel pouze doladí detaily podle svých potřeb.
„Lidé si zvládnou web na Webnode 2.0 vytvořit doslova přes noc. Problémů řeší jen minimum, k nové platformě jsme zatím dostali pár set dotazů, což je výrazně příznivější poměr než u předchozího systému,“ uvedl zakladatel Webnode Vít Vrba.
Brněnská společnost se už teď může pochlubit tím, že si díky ní svoje webové stránky vytvořilo přes 22 milionů zákazníků po světě – od Brazílie, kde jich má nejvíc, přes Španělsko, Německo, Francii či Itálii. Až za těmito zeměmi následuje Česko a Slovensko. V současnosti firma v Česku spravuje přes 1 milion webových stránek.
A vydělává. Přestože před třemi lety jsme psali, že dělání webů možná nevypadá moc sexy – ale přinést peníze umí. To teď platí víc než předtím. Webnode má 25 jazykových mutací a desítky pracovníků, se kterými se česky nedomluvíte. Spravují totiž právě řadu zahraničních regionů.
Diskuze k článku