Britští blogeři musí přiznat sponzory. I na Twitteru

Britové tak následují příklad Spojených států, kde online reklama ve formě placených tweetů nebo blogových příspěvků podléhá jasným pravidlům již delší dobu. Každý takový tweet například musí obsahovat jasné označení „ad“ nebo „spon“ (od slova sponzored).

Základem nových britských pravidel se stalo precedentní rozhodnutí ve sporu vedeném státní Office of Fair Trading (OFT) proti společnosti Handpicked Media, jejíž blogeři zveřejňovali nedostatečně označené příspěvky ve prospěch klientů této firmy. Nebylo tak zřejmé, že šlo o placenou formu propagace.

„Význam online reklamy nadále roste. Očekáváme, že internetové reklamní a marketingové kampaně budou transparentní, aby uživatel jasně dokázal určit, kdy blogy, příspěvky a mikroblogy byly zveřejněny výměnou za platbu,“ uvedla Heather Clayton z OFT.

Opatření se přímo dotknou i tweetujících celebrit, které se dosud mohly volně šířit o produktech a také tak poměrně často činily. Podle společnosti Ad.ly si lidé jako Kim Kardashian nebo Snoop Dogg mohou vydělat i 5000 dolarů za jediný tweet.

Via AA