Blippar spouští první noviny s augmentovanou realitou

Britská společnost Blippar, která před měsícem spustila svou AR aplikaci „oživující značky„, vznikla teprve letos v létě a už na sebe upozorňuje zajímavými věcmi. Svůj nástup na irský trh podtrhl Blippar partnerstvím s dublinským deníkem Metro Herald. Jako společný cíl přitom zástupci obou značek definovali spuštění „ve světě úplně prvních novin, které budou zcela využívat potenciál augmentované reality“.

Během tohoto týdne chystá Metro Herald celkem pět chytrých vydání svých novin, v nichž bude interaktivní technologie Blipparu použita u vybraného redakčního obsahu a reklamy. Do rozšířených reklam pro tato speciální zkušební vydání se vrhly značky jako Jack Daniels, Universal Pictures International Ireland či Aer Lingus.

Čtenářům speciální edice postačí namířit kameru tabletu nebo chytrého telefonu na konkrétní statický obrázek a aplikace Blippar před nimi na displeji rozbalí všechny doprovodné informace. Ve spolupráci s interaktivní zpravodajskou službou Fyi budou mít lidé navíc možnost pustit si u vybraných zpráv tematická videa.

Jsme vážně zvědaví, jaký úspěch tento inovativní způsob online čtení papírových novin sklidí.

Via TNW