BBC chce umělcům zakázat sociální média

Zprávu přinesl Guardian s odvoláním na „výše postavené zdroje“ ze společnosti. Rozhodnutí přišlo potom, co zprávy publikované umělci přes sociální média, hlavně Twitter, několikrát pokazily připravovanou marketingovou kampaň, počítající s momentem překvapení. Například Sophie Ellis-Bextortakto odhalila připravovanou spolupráci se Stingem v televizní show.

Na Twitteru takovou zprávu sice obvykle zachytí jen několik tisícovek fanoušků dotyčného umělce (samozřejmě v závislosti na jeho popularitě a počtu příznivců), často se jich ale chytí média nebo jsou tweety dále šířeny ostatními uživateli. Pro televizní společnost, která s odhalením počítá pro určitou fázi své kampaně, na níž ještě není připravená, však nevhodná zpráva o délce 140 znaků může znamenat obrovský rozdíl. Kromě Twitteru by klauzule ve smlouvách měla umělcům zakázat i další sociální média a vůbec jakékoliv sdělování důvěrných informací takovým způsobem, že by mohly uniknout na veřejnost.

Via AW