Apple prý připravuje mobilní reklamní platformu

Platformu Apple buduje na základech postavených společností Quattro Wireless, kterou koupili v lednu tohoto roku a která se zabývala právě mobilní reklamou. O specifikacích platformy se zatím nic bližšího neví. V úvahu přichází reklama na bázi lokalizace, která by se ovšem nemusela líbit Googlu. Ten na ni nedávno dostal patent. Další možnosti zahrnují například App Store a reklamu prostřednictvím iPhone aplikací, či využití patentu Applu z roku 2008, který zablokuje obsah či aplikaci, pokud si uživatel inzerce nevšímá.

Ať již nám Apple 7. dubna, o němž se mluví jako o Dni D, ukáže cokoliv, jsou jisté tři věci. Za prvé, Google se v soutěži o mobilní reklamu určitě nenechá snadno (pro změnu si pořídil AdMob, jinou mobilní reklamní síť). Za druhé, momentálně roztříštěná mobilní reklama potřebuje nějaký sjednocující impuls, který by ze souboje obou gigantů mohl vyplynout. A za třetí bude velmi zajímavé sledovat, jak se Apple, známý promyšlenými a efektivními marketingovými kampaněmi, vypořádá s výzvou, kterou přináší reklamní průmysl. A hlavně, zda tam za sebou zanechá tak výraznou stopu, jako třeba na poli osobních počítačů a přehrávání hudby.

Via MediaPost, MobileEntertainment