Angry Birds lámou rekordy a míří na Facebook

Angry Birds se prosadili především jako hra pro chytré telefony, kde používá dva různé obchodní modely. Pro iPhone je hra k dispozici za jeden dolar s tím, že poté již neobsahuje žádné reklamy. Naopak pro konkurenční Android je zdarma, vydělává ale na inzerci umístěné v aplikaci.

Zatímco první obchodní model vynesl Angry Birds do dnešního dne 12 milionů stažení, ten druhý dokázal více než dvojnásobek – 30 milionů. V prosinci díky tomu vydělávala firma Rovio, která za hrou stojí, na reklamě na Androidu milion dolarů měsíčně. Podle počtu stáhnutí je pravděpodobné, že v současnosti je zisk z reklamy několikanásobný.

Ani takto rozsáhlé publikum nicméně Roviu nestačí, a proto se rozhodlo, že zkusí štěstí na Facebooku s jeho 600 miliony uživatelů. Hra by na největší sociální síti měla nabrat více sociální charakter a obsahovat zcela nové prvky. Objevit se tam má přibližně do měsíce.

Via TNW, ST