Základy eye-trackingu, aneb jak strukturovat obsah

Pokud budete vědět, kam se uživatelé na stránce dívají a jak na ně různé její prvky působí, můžete jim vyjít vstříc. Pokud svůj obsah, třeba článek, reklamu nebo celou webovou stránku lépe strukturujete, máte vyšší šanci, že u návštěvníků vyvolá kýženou odezvu.

Eye-tracking není ničím novým. Pokud byste ale přeci jen nevěděli, vězte, že se jedná o metodu vyhodnocování reakcí uživatelů na design pomocí sledování pohybu jejich očí. Kam se uživatel na stránku podívá nejdřív? Jak dlouho a v jakém pořadí její různé prvky sleduje? Kam se převážně upírá jeho pozornost? Zajímá ho víc text, reklama, obrázky nebo video? To všechno jsou otázky, na které eye-tracking umí dát velmi přesné odpovědi.

Přestože každý uživatel je trochu jiný, jejich chování a reakce mají mnohé společné prvky. Metodou eye-trackingu je tak možné vysledovat, jak se většina uživatelů na stránce s určitým designem chová, a jaké obecně jsou na internetu obvyklé návyky lidí.

Právě z těchto obvyklých návyků vychází následující infografika od společností SingleGrain a crazyegg, která shrnuje, jak se statistická většina uživatelů na internetu chová. Nabídne vám proto zajímavou zpětnou vazbu k tomu, jak svůj obsah strukturovat způsobem, díky němuž větší části uživatelů vyjdete významně vstříc.

eye-tracking

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Infografika: Jak vidí e-shopy rok 2015?

Společnost Acomware připravila průzkum, který proběhl začátkem ledna a celkem se ho zúčastnilo 193 českých e-shopů. Jeho výsledky napovídají, že také v letošním roce je nálada na českém e-commerce trhu velmi pozitivní. Rok 2015 vidí optimisticky téměř všichni prodejci – 90% jich očekává růst, 7% stagnaci a pouhá 3% si myslí, že jejich obrat poklesne.
Přečtěte si více

Nej kampaně na Twitteru: Vlezlá houba a tweetující orchestr

Naší pravidelně nepravidelnou rubriku věnovanou nejzajímavějším kampaním na sociálních sítích jsme se tentokrát rozhodli věnovat exkluzivně Twitteru, který se může z poslední doby pochlubit několika zajímavými případy. Zahrnují stalkující maskoty, vzájemné špičkování mezi značkami, prodej reklamy na vlastním profilu a stále častěji také hudbu.