Webový traffic je prý z 36 procent falešný

Způsoby měření online reklamy otevírají podvodníkům možnost navyšovat účty za reklamu. Podle Interactive Advetising Bureau toho také hojně využívají a 36 procent internetové návštěvnosti je podvod.

Internet je natolik důležitým místem pro komunikaci se zákazníky, že si mnoho firem prostě nemůže dovolit nebýt na něm vidět. Inzerovat ovšem přináší také svá nebezpečí. Jedním z nich jsou podvodné prokliky a návštěvy, jejichž cílem je uměle vytahovat inzerentům peníze z kapes.

Interactive Advertising Bureau odhaduje, že takových prokliků je až 36 procent. Pochází z velké části z botnetů z východní Evropy. Takové botnety jsou vlastně jen sítě obyčejných počítačů připojených k internetu. Jejich majitelé nemají ani tušení o nakažení počítačů škodlivým malwarem, umožňujícím útočníkům tyto stroje na dálku ovládat.

Botnety jsou naprogramovány tak, aby majitelům stránek s reklamou, zpravidla zprostředkovanou některou z reklamních sítí, přidávaly uměle prokliky podvodnými “návštěvami”. Počítadla reklam totiž špatně rozeznávají návštěvnost robotů od skutečných lidí z masa a kostí.

Pečlivější monitoring

Výsledkem logicky je snižující se důvěra inzerentů v online reklamu. Výpočet návratnosti reklamy totiž vypadá úplně jinak, pokud společnost započítá, že i třetina a více návštěv či prokliků může být falešných a ve skutečnosti žádnou návratnost nemají.

I přesto si velcí inzerenti nemohou dovolit zůstat bokem a zpravidla zvyšují rozpočty. Jejich řešením proto je agresivnější monitoring toho, kam a za co jejich peníze v rámci rozpočtů na online vlastně putují. Potvrzuje to i Roxanne Barretto, která zodpovídá za digitální reklamu společnosti L’Oréal SA na území Spojených států amerických.

“Digitální reklama je příliš důležitá. Zpomalit by znamenalo ztratit příležitost oslovit klíčové publikum.”

Vyřešení problémů s falešnou návštěvností a podvodnými reklamními prokliky by ale i přesto přineslo do digitální reklamy další prostředky. Šlo by především o peníze od pochybujících inzerentů, kteří nyní váhají do nepolehlivého digitálního prostředí investovat.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Effectix: Co nemusí dělat člověk, může dělat počítač

Jak se zrodila jedna z největších českých firem v oblasti výkonnostního marketingu, co jí pomohlo získat výhodu na konkurencí a prosadit se na trhu? A jak moc ovlivňuje český marketing existence a síla Seznamu? Nejen na to v rozhovoru odpovídá technický ředitel a spoluzakladatel firmy Effectix.com David Bauckmann.
Přečtěte si více

Anonymous stáhli svou podporu WikiLeaks

Po několika letech silné podpory organizace WikiLeaks se přinejmenším část internetového hnutí Anonymous rozhodla ji přerušit. Mezi důvody patří přílišný důraz na osobu Juliana Assangeho a také agresivita, s níž lidé za WikiLeaks začali od svých příznivců vybírat peníze.