Od konce února je v Česku dostupná Digitální garáž – program Googlu, který chce své uživatele přetavit na marketingové odborníky. Funguje podobně, jako třeba Coursera – nabízí online vzdělávací kurzy s videi. Google se zaměřil na digitální marketing. My jsme program prozkoumali, vyzkoušeli a sepsali, co od něj můžete čekat, co vás na něm potěší a co zklame. Protože když je něco online a zadarmo, musíme u toho být.
Digitální odznaky
Cílem projektu Digitální garáž je Čechům pomoci získat lepší znalosti z digitálního prostředí. Nabízí celkem 89 lekcí rozdělených do 23 témat. Uživatelé kurzy zakončují testem a po úspěšném absolvování získávají odznaky za jednotlivé lekce. Jedná se o celosvětový projekt, Česko je tedy nově jeho součástí. Projekt společnost loni testovala v západní Evropě a celkem chce proškolit dva miliony Evropanů.
Pro koho je Digitální garáž vhodná?
Ambicí projektu je šířit digitální znalosti mezi širokou veřejnost. Základní digitální gramotnost dnes rozhoduje o rozvoji podnikání místních i nadnárodních společností, a proto by měl Digitální garáží projít každý, kde se nechce v dnešním světě cítit negramotný, hlásí prezident společnosti Google pro region EMEA Matt Brittin. Obsah výukových lekcí se ale nedrží jen Googlu. Zahrnuje i informace třeba o Seznamu či Facebooku a Twitteru.
Přihlášení do Digitální garáže
K tomu, abyste mohli absolvovat lekce, je třeba mít Google účet a díky němu se do vzdělávacích kurzů přihlásit. Následně projít krátkou registrací.
Než se dostanete na přehled témat, bude po vás Google chtít vědět, proč jste se rozhodli Digitální garáž absolvovat. Bude chtít znát vaše dovednosti a vaše cíle.
Doporučení 1
Pokud chcete mít přístup ke všem tématům, klikněte na tlačítko „PŘESKOČIT DIAGNOSTIKU“ a následně na „ZOBRAZIT KNIHOVNU TÉMAT“.
Po té se vám zobrazí „Seznam témat“, který máte automaticky předdefinován na prvních 7 lekcí v rámci „Můj výukový plán“. Pokud se chcete dostat k již absolvovaným tématům, nebo k jiným tématům, než vám Google nabízí, tak je třeba tlačítko rozrolovat. (Toto tlačítko je málo výrazné a navigace trošku nepřehledná.)
Struktura jednotlivých témat
Každé téma se skládá minimálně ze 2 a maximálně 7 lekcí. K tématům se můžete kdykoliv vracet. V tématu najdete obecný úvod. Každá lekce obsahuje video. Videa jsou na YouTube, ale jsou v režimu „Neveřejné“, což znamená, že se k nim dostanete pouze po přihlášení ze stránek Digitální garáže. Video vede anglicky mluvící instruktor/ka a v češtině jsou pouze titulky.
Doporučení 2
Může se stát, že se vám titulky nezobrazí. Pokud se tak nestane, je třeba je zapnout kliknutím na ikonu viz. obrázek.
Pokud je na vás video moc rychlé a nestíháte se soustředit, pod každým videem je tlačítko „ZOBRAZIT PŘEPIS“. Po rozrolování se jednoduše dostanete k přepisu textu, o kterém mluví instruktor ve videu.
Kolik času mi Digitální garáž zabere?
Lekcí je dohromady 89. Znamená to tedy, že se musíte podívat na 89 videí, které zaberou do pěti minut. U každé lekce následuje kvíz a na konci celého tématu test, který zabere v průměru také 5 minut. Dohromady to dává téměř 15 hodin. Studium Digitální garáže je možné absolvovat i z tabletu a mobilního telefonu. Stránky jsou plně responzivní, což vám umožní studovat klidně i ve vlaku.
Stojí za to si Digitální garáží projít?
Určitě ano. Nikdo z nás z nebe učený nespadl, a i když jsou to lekce spíše obecné, tak si tam jistě najde pár novinek i zkušený marketér. Z našich zkušeností se čeští marketéři zaměřují spíše jen na konkrétní problematiku a obecný nadhled jim uniká. Digitální garáž poskytuje komplexní přehled současných digitálních témat, a pokud chce současný marketér dobře podporovat svůj obchodní tým, je třeba z těchto komplexních znalostní vycházet.
Přejeme příjemnou zábavu při Googlení.