Vyzkoušejte si experiment BBC s médii, která se vám přizpůsobí

Zkuste si představit svět, ve kterém o tom, jakou hudbu uslyšíte ve filmu, rozhoduje váš vkus. Kde v puštěné reklamě bude hrát vaše oblíbená celebrita, zatímco ve stejné reklamě pro někoho z vašich přátel to bude ta jejich. Kde se vám automaticky přizpůsobí televizní program. Právě tohle všechno je koncept Vnímavých médií podle BBC.

Vnímavá média, v originále Perceptive Media, jsou projektem, na kterém skupina lidí z britské BBC již pracuje nejméně několik měsíců (poprvé jej představili v únoru tohoto roku). Hlavní myšlenkou je poznatek, že pokud lze uživatelům podle jejich preferencí přizpůsobit webové stránky nebo nabídku v e-shopu, proč by nešlo stejným způsobem přizpůsobit i audio a video, například u filmů a seriálů, v televizi, u videoher, na internetu či v rozhlase.

Přístroj musí samozřejmě mít nějaké údaje o aktuálním uživateli, aby mu mohl obsah přizpůsobit. Nápady, se kterými si BBC pohrává, zahrnují celou škálu různých možností a rozhodně platí, že zdaleka nepokrývají všechna představitelná využití. BBC například mluví o přizpůsobení hudby ve filmu podle osobního vkusu, další variantou je přizpůsobovat obsah sportovního utkání v televizi podle toho, jak pravidelným či nepravidelným fanouškem divák je. Zatímco ten, kdo vidí hru amerického fotbalu poprvé, dostane detailní vysvětlení pravidel, dlouholetý příznivce si bude moci vychutnat profesionální analýzy, zajímavosti nebo sestřihy ze zákulisí.

Audiohra Breaking Out od BBC

Jako první veřejný test vnímavých médií vytvořila BBC krátkou rozhlasovou hru Breaking Out, která podle uživatelovy lokace, sociálních sítí, do nichž je přihlášen, a dalších faktorů dokáže v drobných detailech měnit svůj obsah. Hra je bohužel přizpůsobena britskému obecenstvu, takže s lokací umí pracovat pouze v rámci Velké Británie. Odkazy na zábavní a jiné kulturní podniky v okolí si tak pravděpodobně plně nevychutnáte, zato rozhodně poznáte své oblíbené sociální sítě.

Via TNW

Total
0
Shares
Další články