Verizon se zbaví Yahoo i AOL za pět miliard dolarů

Verizon prodá svou mediální skupinu soukromé investiční firmě Apollo Global Management za 5 miliard dolarů. Verizon se tak zbaví někdejších internetových kolosů – AOL a Yahoo. Verizon si však ponechá 10% podíl ve společnosti, která bude nově označena jen jako Yahoo.

Prodej zajistí, že internetové mediální značky, které spadaly pod Yahoo a AOL, jako jsou TechCrunch, Yahoo Finance a Engadget přejdou do vlastnictví Apolla za mnohem nižší ceny, než za jaké je Verizon před lety získal. Verizon zaplatil za AOL v roce 2015 4,4 miliardy dolarů. V roce 2017 ho stálo Yahoo 4,5 miliardy dolarů.

Verizon získá z prodeje 4,25 miliardy dolarů v hotovosti spolu se zmíněným 10% podílem. Obě společnosti uvedly, že očekávají uzavření transakce v druhé polovině roku 2021. Jde o pokračující trend, jelikož v minulém roce se Verizon zbavil HuffPostu, který získal BuzzFeed. Nedávno také prodal Tumblr a zrušil Yahoo Answers. Zdá se, že Verizon se už definitivně vzdal ambicí vybudovat mediální impérium, které by mohlo ve světě online reklamy soupeřit s Googlem nebo Facebookem. Teď bude na tahu Apollo…

Zdroj: Cnbc.com

Total
1
Shares
Další články
Přečtěte si více

RTB – Vyrážíme do praxe

V předchozích dvou dílech jste se dozvěděli, co RTB je, jak funguje a jaké subjekty v něm figurují. Dnes si povíme něco málo o cookies a o tom, jak v praxi taková RTB kampaň vlastně vypadá.