Velká piškotová válka na webu a další důležitosti, které český uživatel hledal minulý týden

Když jde o jídlo, jde o všechno. V duchu tohoto hesla se minulý týden na internetu rozhořel boj o tradiční české piškoty Opavia. Totiž ty, co se teď vyrábějí v Polsku. Kdo o nich slyšel málo, ťukal je do vyhledávače Seznamu. A ještě asi chvíli bude, bojovník za právo na cukrovinky kulatého tvaru Jan Tuna totiž se svým výpadem nekončí.

Když jde o jídlo, jde o všechno. V duchu tohoto hesla se minulý týden na internetu rozhořel boj o tradiční české piškoty Opavia. Totiž ty, co se teď vyrábějí v Polsku. Kdo o nich slyšel málo, ťukal je do vyhledávače Seznamu. A ještě asi chvíli bude, bojovník za právo na cukrovinky kulatého tvaru Jan Tuna totiž se svým výpadem nekončí.

Nicméně připouštíme, že takové záležitosti, jako je Velká pardubidcká a nový sitcom, jsou natolik zajímavé, že piškotovou kauzu předběhly. Tedy alespoň v hledání na webu, určitě ne v médiích a na sociálních sítích.

První desítka vyhledávaných výrazů byla tentokrát zajímavá téměř celá. Promítla se v ní invaze berušek na TN.cz (šesté místo), show Leoše Mareše (sedmé místo) a Ewa Farna se svými Boky jako skříň (deváté místo).

1. Velká pardubická 2015 – nárůst hledanosti o 1 507 %

Velká pardubická přitáhla takovou pozornost internetových brouzdalů, že si vyskočila rovnou pro první místo žebříčku. Její jubilejní 125. ročník byl ale něčím zvláštní – po dlouhých letech se jel totiž bez Josefa Váni v sedle a bylo vidno, že si legenda svou novou koučovskou roli na tribuně moc neužívá. Na druhou stranu se diváci dočkali historicky nejrychlejšího času soutěže, o více než tři vteřiny překonal dosavadní rekord hnědák Nikas s žokejem Markem Stromským. Tak klobouky do skříně a těšíme se zase za rok!

2.Stream.cz Autobazar Monte Karlo – nárůst hledanosti o 1 909 %

Internetová televize Stream.cz vypustila minulou neděli do světa první díl nového sitcomu Autobazar Monte Karlo. Dvanáctidílný seriál je po úspěšné Kanceláři Blaník dalším výsledkem spolupráce s produkční společností Negativ. Suverénního lobbistu Tondu Blaníka nyní střídá buranský podvodníček a majitel autobazaru Kája Čížek v podání za všech okolností vtipného Petra Čtvrtníčka. Jak tvůrci předem avizovali, nechali se inspirovat skutečnými příběhy okradených zákazníků a že jich asi vyslechli hodně…

3. A dost! piškoty Opavia, piškoty Opavia diskuse – nárůst hledanosti o 26 933 %

Vypukla třetí světová piškotová! Nadnárodní firma Mondelez vlastnící značku Opavia přeložila výrobu tohoto tradičního sladkého pečiva do Polska, což se podle rozhořčených zákazníků projevilo výrazným snížením jeho kvality. Do kauzy začal tepat Jan Tuna v pořadu A dost! vysílaném na internetové televizi Stream.cz, ale od zástupců firmy se místo odpovědí dočkal jen výmluv. Češi si na piškoty sáhnout nedají. Přeci jen Vánoce jsou za rohem a kdo si je umí představit bez vosích hnízd, nechť hodí piškotem.

Spotřebitelé zatím místo toho hází komentáři a hromadou emotikonů především na mezinárodní facebookovou stránku Mondelez. Český Facebook Opavia byl totiž zrušen, údajně proto, že vlastně nikdy nepatřil zmíněné firmě. Založil ho kdysi fanoušek a dokud byl srdíčkový, bylo to fajn. Teď už je to fajn trochu méně. Firma k celé záležitosti mlčí, nechává ji chladnou i skutečnost, že vlastně nemá ani české webové stránky, natož sociální sítě. To ale výpady facebookových uživatelů netiší. Už proto, že A dost! si naopak zřejmě zkouší, kam až vliv pořadu sahá. Na svém Facebooku lidi udržuje ve stavu trvalé na…štvanosti a psaní výpadů připomíná. Šanci má slušnou, dva díly o piškotech na Streamu mají dohromady k milionu zhlédnutí.

mondelez facebook

4. Vajontská tragédie – absolutní nárůst

Internetová televize Stream.cz minulý týden bodovala a obsadila i čtvrtou příčku žebříčku s pořadem Slavné dny. Ten připomněl smutné výročí 9. října 1963, kdy došlo k mohutnému sesuvu půdy a následnému zavalení italské přehrady Vajont, která byla v době své stavby o dva roky dříve jednou z největších hrází na světě. Následky byly tragické – mohutná 200 metrů vysoká vlna vzala život více jak 2 000 lidem.

5. Grand Restaurant pana Septima Poděbrady – nárůst hledanosti o 7 720 %

A co by to bylo za týden bez Zdeňka Pohlreicha? Tentokrát se vydal do Poděbrad. A měl z té návštěvy oči navrch hlavy. Představa místních bratrů – podnikatelů o světovosti byla opravdu bizarní.  Při slavnostní otvíračce jejich francouzského Restaurantu pana Septima (bez francouzských pokrmů) se stal kuchařský šéf jednou z atrakcí večera, kdy celá akce působila jen jako parodie na luxus se snahou zviditelnit se. Ale světovost se holt doma za pecí vysedět nedá.

Total
0
Shares
Další články