Uživatelé chytrých telefonů svým aplikacím příliš nedůvěřují

Jen 15 procent uživatelů chytrých telefonů věří v otázce poskytování svých osobních údajů všem aplikacím bez dalšího prověřování. A jen 14 procent má zato, že všechny aplikace v obchodě pro jejich platformu jsou pro jejich soukromí bezpečné. Citlivá data s aplikacemi obecně sdílejí jen výjimečně.

Výjimečně tentokrát znamená opravdu výjimečně. Jen 1 procento dotázaných by sdílelo seznam svých kontaktů, jen 3 procenta svoje fotky a videa a 5 procent svou domácí adresu. Údaje o stránkách navštívených na webu by dobrovolně sdílelo jen 6 procent uživatelů, 58 procent jich navíc výslovně uvedlo, že mají averzi vůči reklamě cílené podle chování. Pokud by k tomu dostali možnost, polovina uživatelů by aplikaci sběr těchto dat zakázala. Povědomí o existenci reklamy cílené podle chování uvádí po předestření jejího konceptu 83 procent dotázaných.

Zatímco jen zmíněných 15 procent majitelů telefonů věří automaticky všem aplikacím, 85 procent jich podniká určité kroky, aby odhalili případná nebezpečí spojená s aplikacemi pro soukromé údaje. Tito uživatelé obvykle rešeršují aplikaci na webu, případně hledají podmínky ochrany soukromí a tyto podmínky čtou. Méně často také zjišťují, zda aplikace má nezávisle udělené osvědčení o nezávadnosti, nebo se ptají přátel.

Jak uživatelé kontrolují bezpečnost aplikací

Pokud některé aplikaci nevěří, obvykle ji uživatelé prostě nestahují – takto postupuje 85 procent dotázaných. Dalších 8 procent omezí informace, které s ní sdílí, a 4 procenta omezí užívání aplikace. Jen tři respondenti z každé stovky svoje chování nedůvěryhodné aplikaci nijak nepřizpůsobí.

Vzhledem k tomu, že výsledky vypovídají ve srovnání s minulými roky o zvýšené opatrnosti uživatelů, zdá se, že majitelé chytrých telefonů jsou v současnosti již z větší části poučeni o rizicích, která pro jejich soukromí užívání aplikací od třetích stran může přinášet. Studii publikovala agentura TRUSTe zaměřená na pomoc s nastavením správné ochrany soukromí a provedla ji na přelomu května a června společnost Harris Interactive.

Via MC

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Nejzásadnější prezentace roku je tu: KPCB Internet trends 2014

Opět vyšla zásadní prezentace od Kleiner Perkins Caufield & Buyers o internetových trendech roku a opět je to nejjednodušší a nejrychlejší cesta, jak se rázem alespoň částečně zorientovat ve věcech, na kterých záleží. Absolutní must read pro kohokoliv, kdo to s digitálem myslí vážně.