UX best practices: O nákupu v e-shopu rozhoduje skladová dostupnost v kombinaci s cenou

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vydává studii mapující očekávání a návyky zákazníků, kteří nakupují online. Studie je založená na rozsáhlém výzkumu zákazníků a připravila ji digitální agentura Sherpas.

Studie má za cíl poskytnout e-commerce hráčům odpovědi na zásadní otázky týkající se řešení pro zákazníky klíčových oblastí e-shopu, jako je proces nalezení produktu, košík či objednací proces. Závěry studie jsou podloženy výzkumem, do kterého byla zapojena více než tisícovka českých zákazníků e-shopů.

„Víme, že naši členové kontinuálně věnují nemalé finanční prostředky do toho, aby svůj e-shop co nejlépe přizpůsobili přáním a očekáváním potenciálních zákazníků. Chceme jim studií poskytnout kvalitní podklady pro rozhodování o nejpalčivějších otázkách, které s redesignem či konverzní optimalizací e-shopů souvisí,“ objasňuje důvody zpracování studie Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace.

Oproti obecnému pocitu na trhu studie přichází například s překvapivým zjištěním, že české kořeny e-shopu, nebo dostupnost kamenného obchodu v rámci rozhodovacího procesu klienta nehrají prakticky žádnou roli. Daleko důležitější jsou v očích českého zákazníka skladová dostupnost v kombinaci s nastavenou cenou. Velmi důležitou problematikou je posléze registrace při nákupu. Pakliže má e-shop registraci nastavenou jako povinnou, odrazuje od dokončení nákupu celých 17 % uživatelů.

„V rámci realizace studie jsme hledali odpovědi na byznysově důležité otázky, které denně řeší drtivá většina e-shopů. Vzhledem k rozsáhlosti vzorku uživatelů máme dostatek sebevědomí tvrdit, že jsme společně vytvořili unikátní inspirační materiál, který dává majitelům e-shopů jasný obrázek toho, co na českého zákazníka „platí“ – ať již ve fázi výběru obchodu, z hlediska celkové orientace na e-shopu nebo třeba při finalizaci objednávky,“ říká Filip Ekl, šéf UX oddělení Sherpas, který byl primárně zodpovědný za sběr dat a jejich následnou analýzu.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Web týdne: Becherovka.com

Kolegové ze Symbia připravili globální web pro jeden z tradičních českých lovebrandů. My jsme se při té příležitosti rozhodli založit nový vizuální seriál, ve kterém budeme ukazovat to nejzajímavější, co v českých digitálních agenturách vzniká.
Přečtěte si více

TOP virály týdne: Danny Macaskill, Peugeot a BBC

Na Tyinternety se vrátily po pauze memy, virály nesmí chybět samozřejmě také. Tenotkrát s novou parádou od Dannyho Macaskilla, s překvapivě vůbec ne špatnou reklamou na Peugeot, skvělé decentní promo na spuštění BBC Music a na závěr prank s kočičkou
Jan Řezáč, zdroj: janrezac.com
Přečtěte si více

Jan Řezáč: Pokud jako webdesignér dodržíte slovo, předběhl jste 95 procent trhu

Excentrický milovník designu, kvalitního oblečení a sebe... Povídali jsme si s Janem Řezáčem nikoli ostrým jako břitva, ale distingovaným, akurátním, dost zábavným, ale hlavně hloubavým a inteligentním. Autor knihy Web ostrý jako břitva je – minimálně mediálně – v současné době jedničkou českého webdesignu. I proto je to jeden z hlavních řečníků nejdůležitější marketingové akce letošního roku – Marketing Festivalu. Tam bude prezentovat jak sebe a svůj zlatý prsten s velkým „Ř“, tak své nápady, myšlenky a svoji knihu.