TikTok přistoupil na dohodu, za údajné porušení soukromí amerických dětí zacáluje 92 milionů dolarů

Sociální síť TikTok patří mezi ty nejrychleji rostoucí a oblibě se těší zejména mezi mladými a velký úspěch má také u dětí. Děti a sociální sítě = průšvih… Skupina rodičů ve Spojených státech podala hromadnou žalobu na TikTok obviňující platformu z porušování soukromí nezletilých uživatelů. Čínská společnost souhlasila s vyrovnáním ve výši 92 milionů dolarů, aby ukončila proces, který by se mohl táhnout déle než se Mark Zuckerberg ploužil na výslech do Kongresu.

„Ačkoliv s těmito tvrzeními nesouhlasíme, namísto zdlouhavých soudních sporů bychom rádi zaměřili své úsilí na vybudování bezpečné a radostné zkušenosti pro komunitu TikTok,“ citovala společnost agentura Reuters.

Hromadná žaloba podaná v roce 2020 ve státě Illinois sestává z 21 stížností podaných rodiči nezletilých uživatelů. Tvrdí, že platforma TikTok, vlastněná společností ByteDance, „proniká do zařízení svých uživatelů a získává širokou škálu soukromých dat (…) mimo jiné za účelem cílení reklamy a získání výhod.“ 

Právní zástupci žalobců tvrdí, že TikTok nezákonně shromažďoval biometrické údaje od mladých lidí za účelem doporučení obsahu a pro komerční účely. Obviňují platformu také z toho, že tyto údaje uchovává v Číně a potenciálně tak vystavuje uživatele sledování ze strany úřadů této země.

Společnost popírá, že by její aplikace shromažďovala biometrické údaje nebo sdílela informace s čínskými úřady. V dokumentech požadujících schválení dohody se uvádí, že byla dokončena po „interním pohledu odborníků na zdrojový kód TikTok“ a rozsáhlém mediačním úsilí.

Podle dokumentů předložených u okresního soudu státu Illinois je mezi vyrovnáním ve výši 92 milionů dolarů mezi dotčenými uživateli a společností ByteDance ještě souhlas soudce, což může trvat několik měsíců, jak uvedl právní zástupce TikToku.

Zdroj: Entrepreneur.com

Total
4
Shares
Další články
Přečtěte si více

Čtvrtina značek je na Facebooku omylem, většina neodpovídá

Na londýnském LeWeb představili původem čeští Socialbakers novou metriku pro sociální sítě, kterou zjevně potřebujeme jako sůl. Mimo jiné se totiž ukázalo, že plných 70 procent dotazů fanoušků zůstává nezodpovězených. Standard nazvaný "Socially Devoted" zkoumá počet příspěvků od fanoušků, jak rychle se na ně odpovídá a kolik dotazů se odpovědi dočká.