Téměř polovina Čechů nakupuje na internetu minimálně jednou měsíčně, většina nechce komunikovat s dopravci

45 % Čechů nakupuje na internetu minimálně jednou měsíčně a většinou jde o elektroniku nebo módu. Vyplývá to z průzkumu, který si nechala zpracovat česká služba Foxdeli. Ze získaných dat mimo jiné také vyplynulo, že Češi upřednostňují služby přepravců před výdejnami zásilek a nejraději mají službu PPL.

Drtivá většina dotázaných (87 %) si také myslí, že by e-shopy měly problémové zásilky řešit samy a nenechávat to na nich samotných. To mimo jiné umožňuje právě zadavatel průzkumu Foxdeli se svým oznamovacím centrem, které dává e-shopům do ruky schopnost mít tyto zásilky ve vlastní režii a v konečném důsledku snížit jejich vratkovost o 45 %.

Průzkum proběhl skrze online nástroj Instant Research agentury IPSOS na reprezentativním vzorku více než 500 Čechů. Jeho výsledky poukázaly také například na četnost nákupů na internetu. 45 % Čechů zde nakupuje alespoň jednou měsíčně, 21 % dvakrát a 13 % dokonce třikrát měsíčně. Jen 5 % dotázaných na webu nenakupuje vůbec.

Mezi nejoblíbenější položky ve virtuálních košících pak patří elektronika (nakupuje ji zde 54 % respondentů), móda (51 %) a drogerie (40 %). Oblibě se těší také zájezdy, zážitky či služby (36 %) nebo nářadí (30 %).

Balíčky raději ke dveřím, vede PPL i Zásilkovna

Z průzkumu dále vyplývá, že Češi před výdejnami upřednostňují služby přepravců. Výhradně dopravit až ke dveřím si balíčky nechá zhruba 20 % Čechů, většinou tuto možnost zvolí 47 %. Zatímco výdejny preferuje 28 % a výhradně jejich služeb využívá 5 % nakupujících.

Mezi nejoblíbenějšími přepravci lidé uvedli PPL (32 % dotázaných) a Zásilkovnu (31 %), ačkoliv ta není přepravcem, ale jen výdejnou. V závěsu za nimi se umístila Česká pošta (13 %) a zbytek přepravců má v oblibě jen po jednotkách procent respondentů průzkumu.

Lidé chtějí, aby problémy řešil sám e-shop a ne přepravce

Ačkoli přes 68 % lidí podle průzkumu míní, že doručení objednávky z e-shopu má na starosti přepravce, 87 % si zároveň myslí, že by problémy s doručením měly řešit e-shopy samy.

Zajímavostí také je, že celých 8 % zákazníků si své zboží nestihne vyzvednout. „Ačkoli je naprostá většina dotázaných s komunikací ze strany přepravců spokojená, 8 % z nich si nikdy nevyzvedne objednané zboží. To je podle nás příliš vysoké číslo na to, aby je mohly e-shopy ignorovat,“ tvrdí Martin Jareš, CEO a zakladatel služby Foxdeli, která si nechala průzkum zpracovat.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP virály týdne: Konečně zase český virál

České virální video, které by mělo přes 2 miliony zhlédnutí, nemusí být jenom od ViralBrothers (i když i ti mají nový kousek venku), nebo reklama od T-Mobile. Žebříčky aktuálně drtí neuvěřitelné video, ve kterém s otevřenou hubou sledujete, co všechno umí Word (jo, fakt!).
Přečtěte si více

Chtějí 6 milionů zhlédnutí, proto krachují v přímém přenosu

Teahouse Transport dnes spouští na Facebooku hodně neobvyklou kampaň, která má firmě pomoci získat nové zákazníky, fanoušky a samozřejmě zajistit publicitu, na jejíž vlně se následně „poveze“ při dalším růstu. Firma, která se specializuje na zprostředkování mezinárodní přepravy zásilek za výhodné ceny, chce, aby dnes zveřejněné video zhlédlo šest milionů lidí. Sama přitom má na Facebooku jen asi osm tisíc fanoušků.