Na prostředních pozicích se umisťují tzv. owned media, tedy marketingové kanály, které společnosti přímo patří. Mezi tyto zdroje informací patří firemní blogy, webové stránky společností, e-mailové newslettery a také firemní stránky na sociálních sítích (ty ale bohužel nebyly v průzkumu důvěryhodnosti společnosti Nielsen zahrnuty).
Zdaleka nejlépe si vede doporučení od přátel, kterému podle studie Nielsen důvěřuje 92 procent spotřebitelů. Druhé místo, ale s výrazně menším ziskem pokud jde o důvěryhodnost (70 procent), obsadil další earned media kanál, a to online recenze od jiných lidí. Zmínky v tisku, ovšem ty nezaplacené, byly důvěryhodné pro 58 procent dotázaných spotřebitelů. Princip důvěryhodnosti earned media úspěšně využívá v rámci svého reklamního formátu Sponsored Stories Facebook, když uživateli u reklamy zobrazuje preference jeho přátel.
Pokud jde o placenou reklamu, byly důvěryhodnější tradičnější kanály jako TV reklamy, reklama v časopisech, billboardy a sponzorství. Nejhůře se umístil nejnovější reklamní formát, mobilní reklama. Nijak závratně si nevedly ani online bannery a reklama na sociálních sítích.
Via Nielsen