Spotřebitelé preferují earned media, placená reklama ztrácí

Jaký typ marketingové komunikace spotřebitele nejefektivněji přesvědčí? Odpověď pravděpodobně nikoho nepřekvapí, podle agentury Nielsen to jsou zasloužená neboli earned media, tedy pozitivní zmínky od známých, na internetu a v tisku. Naopak placená reklama, tzv. paid media, končí v důvěryhodnosti spolehlivě poslední.

Na prostředních pozicích se umisťují tzv. owned media, tedy marketingové kanály, které společnosti přímo patří. Mezi tyto zdroje informací patří firemní blogy, webové stránky společností, e-mailové newslettery a také firemní stránky na sociálních sítích (ty ale bohužel nebyly v průzkumu důvěryhodnosti společnosti Nielsen zahrnuty).

Zdaleka nejlépe si vede doporučení od přátel, kterému podle studie Nielsen důvěřuje 92 procent spotřebitelů. Druhé místo, ale s výrazně menším ziskem pokud jde o důvěryhodnost (70 procent), obsadil další earned media kanál, a to online recenze od jiných lidí. Zmínky v tisku, ovšem ty nezaplacené, byly důvěryhodné pro 58 procent dotázaných spotřebitelů. Princip důvěryhodnosti earned media úspěšně využívá v rámci svého reklamního formátu Sponsored Stories Facebook, když uživateli u reklamy zobrazuje preference jeho přátel.

Jaké typy komunikace se spotřebitelem jsou nejdůvěryhodnější?

Pokud jde o placenou reklamu, byly důvěryhodnější tradičnější kanály jako TV reklamy, reklama v časopisech, billboardy a sponzorství. Nejhůře se umístil nejnovější reklamní formát, mobilní reklama. Nijak závratně si nevedly ani online bannery a reklama na sociálních sítích.

Via Nielsen

Total
0
Shares
Další články