Sociální média letos díky hrám a reklamě vydělají 17 miliard

Přibližně polovina všech příjmů sociálních médií za letošní rok přiteče z reklamy. Inzerenti přes ně utratí 8,8 miliardy dolarů a celkem svým majitelům letos vydělají 16,9 miliard dolarů – o více než pět miliard více ve srovnání s minulým rokem.

Oproti loňskému roku se jedná o nárůst o 43,1 procenta, loni si totiž sociální média přišla na 11,8 miliardy dolarů. Předpověď pochází z nové studie Gartner. Druhou nejvyšší položkou na příjmové straně rozpočtů sociálních médií budou sociální hry, ty mají vydělat 6,2 miliardy dolarů, převážně z prodeje virtuálního zboží. Velmi malé příjmy očekává Gartner od předplatného, které má mít na kontě jen 278 milionů dolarů. Celkově Gartner předplatnému příliš nevěří, tato forma monetizace podle analytiků velký úspěch nebude mít ani v budoucnu.

Naopak největší růst má přijít v oblasti reklamy a inzerce, kde je pro sociální média největší potenciál a ideální monetizační nástroj. V oblasti sociálních her bude i do budoucna hlavním tahounem prodej virtuálního zboží, ten zůstane hnacím motorem i v kategorii “ostatních” příjmů, tedy odlišných od reklamy, her a předplatného. Pomalým tempem má pokračovat i nárůst uživatelů sociálních médií, kterých již nyní je přes miliardu. Nové možnosti vidí Gartner ve vzniku nového typu sociálních médií, a pokud jde o příjmy, v zaměření na mobilní reklamu a sociální prodej.

Via Gartner

 

Total
0
Shares
Další články