Reklamní analytika se díky detekci obličejů stěhuje i mimo internet

Analyzovat reklamní kampaně podle toho, kdo reklamu skutečně viděl a kdo přišel s kampaní do styku, jsou v současnosti zvyklí spíš internetoví marketéři. Díky chytrému nápadu britské společnosti Amscreen se ale k podobným datům brzy dostanou i ti, kteří se zabývají outdoorem.

Snili jste jako marketéři někdy o tom, že by bylo krásné moci měřit venkovní reklamu stejně, jako tu na internetu? Vědět kdy a kdo ji viděl, a na základě toho ji mít možnost optimalizovat?

V tom případě máme velmi dobrou zprávu. V Evropě se tento týden spouští systém OptimEyes. OptimEyes od britské společnosti Amscreen neumožňuje nic menšího, než pomocí technologie pro detekci obličejů analyzovat, kdo a kdy reklamu viděl. Data jsou anonymní, systém obličeje neukládá, pouze zaznamená čas, pohlaví, a softwarem odhadnutý věk.

Amscreen technologii zavádí na svých asi 6 tisících reklamních displejích, které má rozmístěny na benzínových pumpách a v obchodech po Evropě. Systém by měl společnosti umožnit, aby v reálném čase přizpůsobovala obecenstvu jednotlivých reklamních obrazovek to, jaká reklama se na nich bude promítat. přizpůsobovat svou reklamu budou v reálném čase moci i zadavatelé. I outdoorovou reklamu tak bude možné cílit podle publika. Kromě toho OptimEyes samozřejmě umožňuje také na poměry venkovní reklamy nezvykle přesnou analytiku kampaní.

Je pravděpodobné, že se systém příliš nebude líbit veřejnosti. Právě fakt, že displeje zaznamenávají jen anonymní data, a obraz, který snímají, vůbec neukládají, by ale aspoň zčásti mohl nesouhlas utišit. Navíc, celý nápad vznikl na území Evropské unie, a tak by měl odpovídat místní legislativě. Ta je v oblasti ochrany soukromí mnohem přísnější, než jak je zvykem třeba za oceánem.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook umožní částečné odhlášení ze Sponsored Stories

Na základě mimosoudního vyrovnání, na které přistoupil Facebook ve věci žaloby pěti kalifornských občanů na Sponsored Stories, se sociální síti zkomplikuje její pozice v reklamě. Součástí vyrovnání totiž je, že uživatelům umožní odmítnout využívání jejich aktivit pro potřeby tohoto klíčového reklamního formátu.