První český Salesforce Hackathon propojí CRM komunitu s neziskem

Začátkem dubna se v Praze uskuteční první český Salesforce Hackathon. Jeho tématem je pomoc neziskovému sektoru. Organizátoři Hackathonu pozvali pět neziskových organizací, které již Salesforce aktivně využívají. Soutěžící budou mít za úkol pro ně připravit řešení na zadané téma. To vše během 24 hodin.

Téma není vybráno náhodně. Salesforce poskytuje svou CRM platformu neziskovkám a vzdělávacím institucím zdarma v rámci programu Power of Us. Společnost udává, že s její platformou takto pracuje více jak 32 tisíc organizací.

České neziskovky nezůstávají pozadu. Jedním z lidí, který jim v tom vydatně pomáhá, je Petra Joklová, ředitelka organizace CRM pro neziskovky, spolupořadatele Hackathonu. „Každá z neziskovek od CRM systému vyžaduje něco jiného. Platforma Salesforce jim je k dispozici zdarma. Aby byl plně využit její potenciál k řešení potřeb neziskovky, je nezbytné ji odborně implementovat,“ uvádí Joklová.

Hackathon pro české neziskovky

Implementace u nich mají na starosti dobrovolníci z komerčního sektoru. Propojení neziskovek a CRM odborníků tedy v praxi fuguje už dávno a jeho výsledkem je více jak stovka dokončených projektů. Organizátoři pozvali pět významných českých neziskových organizací. Své požadavky v pátek představí Adra, Domov Sue Ryder, Open Society Fund, Armáda Spásy a Centrum Paraple.

„Salesforce využíváme jako nástroj pro kompletní agendu práce s dárci. Zapojení do Hackathonu využijeme pro zjednodušení významné části naší agendy,“ uvádí Mirka Janoušková z Armády Spásy.

Romana Marksová z Adry dodává: „Očekáváme, že z Hackathonu vzejdou řešení reflektující potřeby naší organizace, která nebudou náročná na implementaci.“ V Adře používají Salesforce pro správu kontaktů, péči o dárce a fundraising. V budoucnu by jeho využití rádi rozšířili i na jiné aktivity. Výše uvedené oblasti se pravděpodobně v nějaké podobě na Hackathonu objeví. Na přesné znění soutěžních zadání si musí zájemci počkat na první dubnové páteční odpoledne.

Prize money: 80 000 Kč

Kromě občerstvení a závěrečné párty na soutěžící čeká příjemné pracovní prostředí a zázemí na odpočinek. Tedy za předpokladu, že odpočinek nepadne na oltář práce na soutěžním řešení. Pro Hackathon je vypsáno prize money ve výši 80 000 korun. Hodnotit se bude na základě čtyř kritérií. Těmi budou inovativnost a uživatelská přívětivost řešení, jeho přidaná hodnota pro neziskovku a využití potenciálu platformy Salesforce.

Během chystané čtyřiadvacetihodinovky budou soutěžícím k dispozici zástupci neziskovek i mentoři z CRM komunity. Jedním z nich je Aleš Jeník, který se implementacím Salesforce v komerčním sektoru věnuje pro společnost Clouderia, spolupořadatele Hackathonu. I on má blízko k neziskovému sektoru. V roce 2010 absolvoval program Rok jinak Nadace Vodafone. Je spoluzakladatelem portálu darujme.cz i organizace CRM pro neziskovky.

„Pro soutěžící jsme připravili možnost vyzkoušet si práci v platformě Salesforce na neziskovém projektu, který má svá specifika. Jedním z příjemných bonusů, který tuto práci odlišuje od korporátu, je poměrně rychlé dosažení hmatatelných výsledků. A také fakt, že se jedná o společensky přínosnou práci, která konzultantům přináší nové zkušenosti a kontakty v rámci komunity,“ uvádí Jeník s tím, že toto vše bude v koncentrované podobě na nadcházejícím Hackathonu.

Salesforce Hackathon začíná v pátek 6. dubna ve 14 hodin. Ostrý start, kdy soutěžící zasednou ke svým počítačům, je v plánu v pátek v 16.30 a finiš v sobotu ve stejnou dobu. Zázemí poskytnou prostory MSD IT Hubu v Praze na Smíchově.

Total
0
Shares
Další články