Prodej nových vozidel se o 50 % propadl. Čím to, že e-autosalony jako Autonaklik.cz naopak rostou?

Jak je možné, že počet registrovaných nových vozů spadl ze 68 471 na pouhou polovinu a i přesto e-autosalony a online portály vykazují růst ve stovkách procent? Jakmile celý tradiční trh padá dolů, je vysvětlením pro růst inovativních firem obvykle naprosto zásadní změna v chování zákazníků. Zdá se, že klasické dealerství založené na osobním prodeji a nabídce bezplatné testovací jízdy, stojí před branami zásadní revoluce. Digitální revoluce. Tak to alespoň vidí Ondřej Žilka, zakladatel služby Autonaklik.cz, se kterým jsme se bavili o výhodách, které e-autosalony přináší.

Vládní nařízení neznamenají výpadek tržeb jen pro restaurace a fitness centra – stejně postihují i dealerství, což jsou vlastně maloobchodní prodejny automobilů. Uzavření je postihlo už během jarní vlny, nevyhnulo se jim ani na podzim a další zpřísnění bohužel nelze vyloučit.

Ondřej Žilka, zakladatel Autonaklik.cz

„Důsledkem uzavřených dealerství je zpomalení prodeje nových automobilů, které je nejlépe viditelné na počtu registrovaných nových vozidel. Ten oproti loňskému roku v období prvního nouzového stavu od března do května klesl z 68 471 aut na pouhou polovinu. Podobný vývoj očekáváme i letos na podzim,“ vysvětluje intenzitu propadu Ondřej Žilka, zakladatel Autonaklik.cz.

Autonaklik.cz jako agregátor veškeré nabídky skladových nových vozů v ČR zaznamenává ale naprosto opačný trend. V březnu zpracovali objednávky vozů v hodnotě 30 milionů korun, v květnu už v hodnotě překračující 100 milionů korun.

„Za 233% nárůstem stojí jednoznačně posun prodeje zánovních vozů do online prostředí, kde uzavřené salóny neznamenají žádný problém. Vybírat si u nás můžete ze široké nabídky 18 000 nových a předváděcích vozů 24 hodin denně a riskovat při tom nemusíte ani své zdraví – auto vám dovezeme až před dům kdekoliv v ČR,“ vyjmenovává hlavní výhody Ondřej. V rámci snahy o minimalizování osobních kontaktů je vhodné zmínit, že vůz na vás kompletně přepíše prodejce, nemusíte se tedy návštěvy úřadů vůbec obávat.

Revoluční jsou i možnosti prezentace nabízených vozů. Už není potřeba vybírat na základě několika málo fotografií, běžně je k dispozici 360° videoprohlídka každého vozu. Ondřej Žilka funkčnost tohoto modelu potvrzuje i statistikou: „V našem výzkumu se ukázalo, že 71 % zákazníků si dokáže představit, že jim videoprohlídka nahradí zkušební jízdu a 53 % potvrdilo, že jim shlédnutí videa pomohlo zúžit výběr.“

V případě Autonaklik.cz nejde pouze o agregování nabídky jednotlivých prodejců, Najdete tu i funkce online autosalonu a rozšířené nástroje pro cenové srovnání. Samozřejmostí jsou prakticky neomezené možnosti filtrování vozidel podle ceny a mnoha dalších parametrů jako nové nebo předváděcí, sedan, SUV, nafta, benzín, elektro auto, na operativní leasing nebo za hotové.

Pokud tedy dnes hledáte nový vůz, určitě službu Autonaklik.cz alespoň vyzkoušejte. Může to trvat jen pár kliknutí a zazvoní u vás kurýr, abyste si dolů přišli převzít klíčky.

Total
0
Shares
Další články