Práce v digitálu: Chápeme lidské potřeby a podle toho stavíme recruitment

Přiznáváme, není jednoduché prodat firemní hodnoty kandidátům, kteří vlastně ani neví, že pro vás chtějí pracovat. A to obzvlášť, když není vaše společnost tak známá jako jiní IT giganti na českém trhu. Recruitment je obor, který zaznamenává neuvěřitelný převrat a dává možnost vyniknout. Je to různorodá práce, díky které můžete vystoupit z davu. Práce, která vyžaduje dávku kreativity, nadšení a odhodlání, dělat věci jinak, tak jako my v CN Group.

CN Group je software house. Nemáme tedy svůj produkt, vyvíjíme různé projekty pro mezinárodní klienty. To ostatně považujeme za jednu z našich výhod. Kdo by nechtěl z Prahy, Zlína, Bratislavy, Bukurešti (všude sedíme v centru) nebo odkudkoli (v případě home office) pracovat pro německé vydavatelství, švýcarskou banku, skandinávskou lodní společnost a další významné firmy?

Chápeme etapy lidského života

Každá etapa našeho života má své preference a priority. Proto není divu, že lidé po škole dychtí po zkušenostech a kariéře a naopak ti s rodinou hledají zajímavou práci, díky které nepřijdou o první kroky svých dětí. Proto přesně víme, koho chceme nabrat a jsme si jistí, že dokážeme splnit jejich očekávání.

Pokud chceme:

  • sebevědomé dravce, kteří překypují nadšením, vírou v sebe sama a touhou vystoupat co nejvýš, počítáme s tím, že nám utečou ve chvíli, kdy se začnou na projektu nudit, nemají možnost zvýšit si kvalifikaci nebo nedostanou přidáno podle očekávání. Musíme jim věnovat pozornost a být schopni naplnit jejich přání, jinak o ně přijdeme.
  • zkušené, zodpovědné a loajální šikuly, kteří budou předávat své know-how, mentorovat méně zkušené kolegy a udávat směr ostatním, tak jim nabízíme pracovní flexibilitu, home office a studijní volno pro objevování nových směrů, jazyků, postupů.

A nebo hledáme kombinaci obou uvedených případů. Ať už se však rozhodneme nabírat kohokoli, posloucháme na pohovorech jejich očekávání a jsme si jistí, že je dokážeme naplnit.

Pohovor jako zážitek

Výběrové řízení máme jen jednokolové (maximálně dvě hodiny). Na pohovoru je recruiter a kolegové z vývoje. Kandidát má tak jistotu, že se hned na začátku výběrového řízení dozví konkrétní informace o projektu a pobaví se o technologiích, které používáme.

Když jde na pohovor senior, netrápíme ho testy. V době GitHubu nám to přijde zbytečné a na pohovoru jsme schopní rychle poznat, jakou úroveň znalostí kandidát má.

Jsme neformální. Na pohovorech si tykáme. Bereme kandidáty na prohlídky firmou. A když je třeba ručníkový den a my víme, že je kandidát fanoušek díla Stopařův průvodce po Galaxii, vezmeme si ručník taky.

Jednáme s lidmi na rovinu a fér. Ať už se to týká projektů, financí nebo podmínek spolupráce. Neslibujeme nic, co nemůžeme dodržet.

Po každém pohovoru dáváme kandidátovi společně s vizitkou malý dárek (firemní tužku, bloček, odznáček), i maličkosti rozhodují.

Neustále v kontaktu

Výsledek výběrového řízení sdělujeme nejpozději do týdne. Když nastane nějaká komplikace a my i po týdnu výsledek nevíme, kandidátovi voláme a situaci vysvětlíme. Nikdy neděláme mrtvého brouka!

CN Group pořádá různé akce (snídaně, meetupy, grill párty), na které se nebojíme pozvat kandidáty, kteří naši nabídku ještě zvažují. Není skvělé potkat se s budoucími kolegy ještě před tím, než se opravdu kolegy stanou?

Když nám kandidát nástup potvrdí, zveme ho ještě před nástupem na naše srazy, ELM meetupy, HandsOny. Prostě jsme v kontaktu. Někdy je totiž dvouměsíční výpovědní lhůta opravdu dlouhá.

Přidaná hodnota jako klíč k úspěchu

Buď takovou hodnotu máme…

U nás je to vzdělávání, podpora nových programovacích jazyků a účast na zahraničních projektech a konferencích. Podporujeme funkcionální programování (ELM, F#), každou poslední středu v měsíci pořádáme ELM meetupy pro veřejnost, a tak se můžete stavit i vy. Máme hodně edukativních videí na YouTube, díky kterým veřejně šíříme novinky, jež jsme si vyzkoušeli nebo je slyšeli nejen na světových konferencích.

Ctíme soukromý život. Máme rádi flexibilní pracovní dobu a home office.

…nebo si hodnotu vytvoříme

Může to být cokoli, co uvítají kandidáti. Takže si nejprve odpovíme na otázku, koho hledáme, a potom, v čem jsme výjimeční. My třeba máme hudební zkušebnu (i vlastní kapelu), společně běháme, hrajeme deskovky, dokonce máme i svoje vlastnoručně vytvořené karty proti lidskosti…

A u toho nekončíme. Pořád se dá přeci něco zlepšovat!

Toť v krátkosti o životě v CN Group.

V našem seriálu Práce v digitálu chceme dát prostor těm, kteří přinášejí do všech oblastí napojených na trh práce inovativní řešení, a také těm, kteří třeba svou práci snů teprve hledají. Jak by měl moderní trh práce vypadat podle vás?

Pokud se chcete do našeho seriálu zapojit, napište nám na adresu ondrej@tyinternety.cz. Věříme, že společně dokážeme předat cenné zkušenosti, inspirovat a posouvat se vstříc moderním a efektivním řešením.

Total
0
Shares
Další články
Teri Blitzen. Zdroj: teriblitzen.blogspot.cz
Přečtěte si více

Na její videa koukají stovky tisíc lidí. Má desetitisíce fanoušků. Nejúspěšnější česká blogerka by proto měla zajímat i vás. I když jí je 14

14letá slečna ovládla český YouTube. Předstihla všechny svoje starší konkurentky videi typu "Co jsem dostala k Vánocům", "Kosmetika na dva týdny dovolené" nebo "Co je v mé kabelce?". Na kameru vypráví o čemkoliv. Jsou to všechno věci, které řeší její vrstevnice, nic míň, nic víc. I tak – nebo právě proto - má přes 100 tisíc odběratelů a třeba na Facebooku víc než 60 tisíc fanoušků.