Podle IBM je 15 procent online prodejů mobilních

Zatímco podíl mobilních prodejů na online komerci roste, podíl prodejů dosledovaných k sociálním médiím se pohybuje opačným směrem a klesá. Oproti prvnímu čtvrtletí klesal i pozitivní nákupní sentiment vůči sociálním médiím.

Tvrdí to IBM Retail Online Index, analýza založená na kombinaci dat přímo z trhů z analytických nástrojů od IBM (např. Benchmark) a dat z nástroje IBM Social Sentiment Index, analyzujícího data ze sociálních médií pro odhalení veřejného mínění. Zatímco mobilní prodeje podle reportu rostly o 13,3 procenta a nyní tvoří 15,1 procenta všech online prodejů, prodeje “vysledované k sociálním médiím” klesaly o 20 procent na 1,9 procenta. Zde jde o nákupy spotřebitelů, které k obchodníkovi nasměrovala sociální média.

Podíl sociální komerce na online obchodu

Pokud jde o sociální média, uvádí report také snížení sentimentu spotřebitelů. Ten byl v prvním čtvrtletí na úrovni 25,1 procenta, ve druhém se snížil na 18,6 procenta. Podle zjištění studie za to mohlo snížení množství nabídek na sociálních médiích.

Klesal ale i celkový objem online prodejů, konkrétně o 2,3 procenta, a online návštěvnosti, která se snížila o 6,7 procenta. Naopak se zvyšoval objem a cena dokončených objednávek, kterých bylo sice méně, ale v průměru obsahovaly o 2,6 procenta více produktů a byly o 2,3 procenta dražší.

Via IBM

Total
0
Shares
Další články