Podivná jména playlistů, základ nové kampaně Spotify

Streamovací služba Spotify přišla s další originální reklamní kampaní. Po úspěchu předvánoční verze založené na vtipném uživatelském chování se soustředí na podivná jména playlistů.

Spotify pokračuje ve své marketingové kampani nazvanou Out of home. V příštích šesti týdnech budou billboardy s novými nápisy vystaveny v San Francisku, New Yorku a Los Angeles.

Nápad pochází opět z agentury Wieden + Kennedy New York. Za kreativní kampaň však Spotify může vděčit převážně samotným uživatelům, kterým se při pojmenování playlistu meze nekladou. Jeden z billboardů tak bude hlásat název „Omlouvám se, že jsem ti ztratil kočku“ nebo „Nevím, jak se dělá playlist.“

Ostatně koukněte na billboardy sami.

“Omlouvám se, že jsem ti ztratil kočku” – přitom mohli připravit letáčky, že.

us_ooh-1

“Nevím, jak vytvořit playlist” – playlist, který nakonec někdo vytvořil.

us_ooh-5

“Písně kořenového kanálku.” – vytvořeno nejspíš proto, že tvůrce předtím nepřipravil “písně dentální nitě”.

us_ooh-3

“Poklidné piano” – Pro ty chvíle, kdy je vám špatně ze všech těch násilných, hrubých pian.

us_ooh-2

“Znova to nemaž Pooty, nebo tě ukončím” – Spotify varuje: “Buď opatrný Pooty. Zdá se, že to myslí vážne”.

us_ooh-4

Spotify ale tentokrát nestačí pouze statická reklama, a firma tak vytvořila i o něco akčnější formu propagace, do níž zapojila umělce, kteří se sami v těchto playlistech objevují. Ti pak natočili klipy s útržky svých písní v souladu s názvem daného playlistu. Do klipů se zapojili například Alessia Cara, DNCE a D.R.A.M.

https://www.youtube.com/watch?v=mcwlZC2rRMs&feature=youtu.be

Písničku od Alessia Cara dala jedna uživatelka do playlistu nazvaného „Global warming is real…let’s dance“ (Globální oteplování je skutečné, zatančeme si). Zpěvačka to komentuje slovy: „Má pravdu, globální oteplování je skutečné. Nevím ale, jak ho může vyřešit tancování. Přála bych si, aby mohlo. Bylo by to o moc jednodušší.“ V klipu pak vidíme tancující lední medvědy na ledových krách.

https://www.youtube.com/watch?v=-evkStJNLlM&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=pDTjlsAsSOE&feature=youtu.be

Postavení reklamní kampaně na samotných uživatelích a jejich zvláštností je pro Spotify skvělá volba. Tyto kampaně v sobě skrývají obrovské možnosti pro další vývoj.

 

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Super Bowl je tu, a s ním i reklamy. Tedy skandály, rekordy i pochybný úspěch virálů

Je to jeden z nejdražších reklamních prostorů. Aby taky ne, když se letos na Super Bowl bude dívat podle některých odhadů skoro 200 milionů Američanů. Svátek je to proto nejen sportovní, ale právě i reklamní. Honba za virálním šířením se projevuje naplno. Pro některé to už dopředu znamená zákaz vysílání, jiným se to vyplácí. Které spoty letos narazily, a jak dlouhý úspěch si skutečné virály vlastně zajistí?