Po zhlédnutí mobilní reklamy uživatelé nakupují přes počítač

Studie z dílny Nielsen ukázala, že mobilní reklama má několikanásobně častěji za následek nákup přes počítač, než nákup přes zařízení, na kterém uživatel reklamu původně viděl.

Přesněji řečeno, v případě tabletu to je zhruba trojnásobně, když přímo přes tablet na základě reklamy nakupovalo 8 procent uživatelů, ale přes PC následně plných 25 procent dotázaných. Podobná situace panuje i u mobilních telefonů, s tím rozdílem, že reklama zde bylo o trochu méně přesvědčivá. Přímo přes telefon nakupovalo 5 procent uživatelů, k počítači se pro uskutečnění nákupu přesunulo 22 procent respondentů.

Tyto výsledky mohou znamenat především dva podstatné závěry. Předně je možné, že pro uživatele stále mobilní prostředí není pohodlné či důvěryhodné a nejsou na něj zvyklí, takže prozatím preferují nakupování přes počítač. Bráno z druhé strany, tedy od prodejců, problém může také být v prostředí pro mobilní nakupování, které dost možná v řadě případů stále není potřebám spotřebitele dostatečně přizpůsobené.

Jaké efekty mají mobilní reklamy?

Z průzkumu vyplynulo i několik dalších zjištění. Reklamou se pro zjištění více informací prokliknulo v případě tabletů 17 procent uživatelů a u mobilů 14 procent, podobně si pak 17 respektive 12 procent lidí udělalo na internetu vlastní průzkum vycházející z informací, které získali z reklamy.

Jsou lokální reklamy praktičtější? Spokojenost různých věkových skupin uživatelů

Kromě předchozího se Nielsen ptal i na to, zda uživatelé na mobilní reklamě oceňují jako praktickou možnost větší relevance v závislosti na aktuální lokaci. Mladším uživatelům tato vlastnost mobilní reklamy vyhovovala častěji, přičemž úplně nejvíce vyhovovala mladým od 13 do 17 let. Naopak lidé starší 45 let s ní byli spokojeni jen v necelé pětině případů.

Via eM

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Špatné zprávy zaujmou nejvíc. Češi to minulý týden při hledání na webu dokázali

Minulý týden jasně ukázal, že špatné zprávy při vyhledávání na internetu vedou. Na vrcholu žebříčku webových dotazů se totiž ocitl automobilový jezdec, který právě zahynul při tréninku. Optimismu nepřidává ani vyhledávání výsledků přijímacích zkoušek na střední školy nebo touha vidět pořádný zápas v boxu. Co ještě Čechy zajímalo a hesla zadávali do vyhledávače Seznamu?