Pirátský nábor nováčků podle Ogilvy

Jak kreativně hledat grafiky? Ogilvy Brussels zvolilo v našich končinách už známou metodu – přes pirátské servery. A zase je výsledkem zajímavá kampaň, tentokrát bohužel ale ne až tak dotažená.

Skoro přesně před rokem nás zaujala kampaň od slovenské agentury MADE BY VACULÍK, která propagovala tehdy aktuální slovenský film Lóve. Na fóra s pirátským obsahem umístili zdánlivě kradenou verzi filmu o správné délce a velikosti, už po pár minutách ale natěšeného diváka čekalo překvapení. Kampaň si mimochodem odnesla Zlatý klinec v kategorii Interactive & Online.

Ogilvy Brussels se vydalo stejnou cestou. Výchozí idea je jednoduchá: začínající grafici nebo grafici na volné noze se většinou neobtěžují tím, že by si platili drahé licence profesionálního softwaru. Ogilvy nahrálo na pirátské servery několik verzí nejpoužívanějších grafických softwarů a při pokusu o instalaci opět čekalo překvapení…

Na rozdíl od Vaculíka nicméně kreativci z Ogilvy evidentně nedomysleli vtípek až do konce. Stahovaný soubor měl jenom 6MB, čehož si okamžitě všimli i komentující na YouTube: “I’d be very worried if your web designer decided to download a suite installation that isn’t a few gigabytes in size. Sounds like he doesn’t understand what he’s doing.”

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Co jsme minulý týden hledali – Skokanem je Honza Podzimek

No, máme dobré i špatné zprávy. Ta dobrá je, že se lidé zajímali o Filipíny nebo výročí Hemanna Rorschacha, ta špatná je, že je ještě víc zajímali VyVolení. A pokud jde o YouTube, připravte se, že písničky The Fox se asi ještě pár týdnů nezbavíme. To je tak, když se zprvu zábavné internetové video dostane do spárů hudebního průmyslu. Stane se nekonečně otravným.