Pavel Šíma se vrací na podcastovou scénu se 4D

Autor Demarketingu, nejposlouchanějšího podcastu o marketingu, se vrací s pořadem 4D. Za cíl si klade rozkrývání opomíjených rozměrů o dění kolem nás. Nová epizoda vychází každé dva týdny a na podcast má netradičně dlouhou stopáž – posluchače zaměstná na 3 hodiny.

Po 4 letech oživuje Pavel Šíma své podcastové aktivity. Dohnalo ho k tomu vědomí, že politici maskují lži pomocí marketingových triků, náš svět stále více řídí AI a obtížně pochopitelné algoritmy.

„Pravda už lidi nezajímá a v podstatě přestala existovat. Nemůžeme si být jisti ničím, co vidíme nebo zažíváme,” říká Pavel Šíma, CEO technologického startupu Roivenue.

Velký problém spatřuje také v hyperspecializaci a systému šíření informací. „Závěry výzkumů proudí nejprve přes popularizátory vědy, následně skrze média, na sítě, za influencery a ti z původně komplexní informace udělají jeden mem nebo vtip. Původní význam se v lepším případě ztratí, v horším překroutí a zneužije. A kvůli tomu má obyčejný občan na většinu témat ve veřejném prostoru jen velmi povrchní názor. Nemá totiž čas, schopnosti a ve výsledku už ani chuť si pravdu zjišťovat,” pokračuje Šíma.

Pandemie COVID-19 podle něj ukázala, jak zranitelným a neakceschopným se celý svět stal. „V aktuálním mediálním, politickém a společenském systému nejsme schopni dojít ke shodě o tom, jak čelit globální krizi. Běžný člověk se už nemá o co opřít, tradiční média i politické strany jsou pryč,” vysvětluje Šíma.

Řešení? Kultivovaná dlouhá debata

Naznačuje, že možným řešením, jak vrátit do společnosti alespoň trochu chuti hledat pravdu, jsou dlouhé a kvalitní podcasty bez postranních finančních zájmů a sebeproma. „Z mojí analýzy české podcastové scény bohužel vyplývá, že její potenciál není naplno využitý. Podcasty se finančně zneužívají, což poškozuje jejich čistotu. Dále ji ničí honba za slavnými hosty, v pořadech se točí stále stejní lidé a vytrácí se názorová pestrost. Tvůrci podcastu mnohdy pouze přijímají informace, nekladou doplňující otázky, neupozorňují na protichůdné výroky. Často také nejdou se svými hosty do konfliktu, protože si zpovídaní za účast zaplatili,” uzavírá podcastový matador Pavel Šíma.

V novém podcastu 4D se Pavel Šíma zavázal ke kultivování debaty, důslednému označování případné placené spolupráce a mimo jiné zavedl pravidlo, díky kterému diváci mohou konfrontovat hosty podcastu s případným ohýbáním reality. Nultý díl s manifestem 4D stejně jako všechny epizody si poslechnete na YouTube a podcastových platformách. V první epizodě poodkrývá Šíma se CEO cybersecurity startupu Richardem Malovičem temnou stánku startupového podnikání a ve druhém upozorňuje na hrozící apokalypsu v hudebním průmyslu v důsledku chaotických covidových opatření.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Google Zeitgeist: Čím letos žilo Česko podle vyhledávaných slov

Jaký byl v Česku pomalu ale jistě končící rok 2012 očima největšího světového vyhledávače? Co Češi nejvíc hledali v různých kategoriích a co to o jejich zájmech a vkusu vypovídá? Pojďte se s námi podívat na tradičně očekávaný přehled Google Zeitgeist, každoroční žebříček nejvyhledávanějších dotazů z Googlu za uplynulé měsíce.