Olympijský výbor letos přitvrdil. Našel pomocnou ruku ve Facebooku

Už ve Vancouveru začal olympijský závod v tehdy rozjíždějícím se médiu. V Soči to jenom pokračuje. Český olympijský výbor si tak dělá zábory i v sociálních sítích. Zákon o ochraně olympijské symboliky se totiž vtahuje také na komunikaci na Facebooku.

Firmy se mylně domnívají, že slova jako jsou olympiáda, olympijský, ZOH 2014, Soči 2014 a všechna tomu podobná slovní může používat každý. Není to tak. Právě tato terminologie spadá pod ochranu ČOV a mezi takzvané olympijské symboliky, se kterými může firma nakládat pouze v případě, že k tomu má oprávnění. A letos si to výbor hlídá opravdu důsledně.

“Ochrana olympijské symboliky se samozřejmě vztahuje i na sociální média. Setkáváme se i se zneužitím osobnostních práv sportovců,” komentuje Tomáš Houska z tiskového oddělení Českého olympijského výboru.

Firmy, které nejsou partnery Českého olympijského týmu, mají daná jasná pravidla. “Pokud chcete vytvářet vlastní obsah a zviditelňovat se prostřednictvím olympiády, může být celá vaše stránka zrušena,” tvrdí Petr Andrýsek z agentury SocialSharks.

“Máme přímou linku na Facebook. Zrušení stránky, která porušuje ochranu olympijskou symboliku je tak opravdu rychlé. Firmy se snažíme varovat dopředu, aby nevhodný obsah stáhly. V případě že nereagují, nebo prohřešky opakují, okamžitě zasahujeme,” dodává Houska. Značkám tak, pokud tedy nemají hodně kreativní copywritery, nezbývá než sdílet obsah stránky Českého olympijského týmu.

Total
0
Shares
Další články