#očemsemluví. Fen(omén) s hashtagem #babis a #capihnizdo

ocemsemluvi - fenomén s hashtagem babis a capihnizdo

V rubrice #ocemsemluvi se běžně politice nevěnujeme, ale zaujalo nás online dění v listopadové kauze Čapí hnízdo okolo českého premiéra. Využili jsme tedy nástroj na monitoring a naslouchání sociálních sítí SentiOne a na datech si zobrazili o co tady opravdu jde. Dejte nám vědět o čem mluvíte vy?

Časová osa

Podívali jsme se na listopadová data. Největší nárůst a to více než desetinásobný proti běžnému období zažívala tato kauza od 13. do 17. listopadu. Bylo to v době, kdy se premiér Andrej Babiš se rozhodl o kauze promluvit. O něco menší reakci pak kauza vyvolala 23.11. kdy premiér osobně prohlásil, že z vlády dobrovolně rozhodně odstupovat nehodlá.  

01 Babis - zminky v case

Pokud tyto data zprůměrujeme a podíváme se na dny v týdnu, tak úterý 13.11. je zde zásadní. Následně pak platilo, že se veřejnost touto politickou kauzou zabývala nejvíce čtvrtky a pátky, což neodpovídá krizovým událostem. Zřejmě tedy politika před víkendem táhne a je potřeba načerpat vjemy, aby bylo co rozebírat o víkendech u piva.

03 Babis - zminky po dnech

Tomu odpovídá i časový graf, který je úzce spjatý s večerními televizními zprávami.

02 Babis - zminky v hodinach

Kdo o Čapím hnízdu mluví a koho to zajímá

Co se týká pohlaví, tak Babiš a jeho politické avantýry nechávají ženy chladnými. Zajímá to jen 21 % žen.

Babis - po pohlaví

Debatu na téma Čapí hnízdo rozdmýchávají především média. Samozřejmě Seznam Zprávy na Facebooku, kteří s touto kauzou začali, avšak ČT24 díky velkému počtu fanoušků na Facebooku a na Twitteru téma roznesli mnohem dál.  

Zdatně jim v tom pomáhali Svobodné fórum na Facebooku, DVTV na Facebooku, Hospodářské noviny na Twitteru a Facebook účet Miroslava Kalouska.

Toto jsou 3 nejpopulárnější příspěvky

http://www.facebook.com/137067469008/posts/2128243300823901

http://www.facebook.com/1737035843238717/posts/2260714540870842

https://www.facebook.com/280411075659709/posts/728420810858731

Nejslavnější komentář z Palerma si poslechněte níže

https://www.facebook.com/137067469008/posts/200875024126143?comment_id=103500800621513

Smajlící a smutníci

Asi není těžké odhadovat jaké emoce tato kauza na sociálních sítích vyvolává. Podle dat sestavených z komentářů na příspěvky médií bylo převážně více negativních emocí a emotikonů než těch pozitivních.

Pokud se na to podíváme z pohledu konkrétních sociální sítí, tak v komunikaci dominoval Facebook. Twitter mu však na české poměry nezvykle přizvukoval. YouTube s držel svůj standard a na Instagramu to téměř nikoho nezajímalo.

05 Babis - nejpopularnejsi zdroje

Nejoblíbenější vizuály

K tomu, aby na sociálních sítích příspěvek nebo komentář zaujal, je potřeba působivý klíčový vizuál. Vybrali 4, které zaujaly nejvíce nás. První dva jsou o emocích, třetí o zaujetí a poslední k pobavení.

https://www.facebook.com/rozhlasplus/posts/2607461066001100

https://www.facebook.com/ihned.cz/posts/10156694899647604

Hashtagy okolo #babis

Vybrali jsme nejpoužívanější hashtagy, okolo kterých se komunikace  Čapího hnízda točí. Tím, že se nejvíce komunikovalo na Facebooku a tam používání hashtagů nemá smysl, vychází následující analýza převážně z Twitteru, Instagramu a  YouTube.

#babis 33%
#vysetrovani 22%
#capihnizdo 12%
#andrejbabis 8%
#krym 5%
#demisi 5%
#demonstrace 4%
#palermo 4%
#ano2011 3%
#abynebylohur 2%

#ocemsemluvi

Rubrika „O čem se mluví“ je nová série pravidelných článků, které se opírají o tvrdá data nejsledovanějších a nejkomentovanějších článků českého internetu. Vzniká ve spolupráci s online platformou pro naslouchání SentiOne.

SentiOne - light-interface

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Studie: Malé firmy se na Facebooku podceňují

Jak dobře dokáží malé firmy zužitkovat Facebook coby marketingový nástroj? Odpověď na tuto otázku se bude lišit podle toho, zda se zeptáte firem samotných, nebo marketingových výzkumníků. První skupina odpoví, že příliš dobře ne, druhá naopak pochvalně zatleská. Jaká je tedy pravda?