#očemsemluví. Fen(omén) s hashtagem #babis a #capihnizdo

ocemsemluvi - fenomén s hashtagem babis a capihnizdo

V rubrice #ocemsemluvi se běžně politice nevěnujeme, ale zaujalo nás online dění v listopadové kauze Čapí hnízdo okolo českého premiéra. Využili jsme tedy nástroj na monitoring a naslouchání sociálních sítí SentiOne a na datech si zobrazili o co tady opravdu jde. Dejte nám vědět o čem mluvíte vy?

Časová osa

Podívali jsme se na listopadová data. Největší nárůst a to více než desetinásobný proti běžnému období zažívala tato kauza od 13. do 17. listopadu. Bylo to v době, kdy se premiér Andrej Babiš se rozhodl o kauze promluvit. O něco menší reakci pak kauza vyvolala 23.11. kdy premiér osobně prohlásil, že z vlády dobrovolně rozhodně odstupovat nehodlá.  

01 Babis - zminky v case

Pokud tyto data zprůměrujeme a podíváme se na dny v týdnu, tak úterý 13.11. je zde zásadní. Následně pak platilo, že se veřejnost touto politickou kauzou zabývala nejvíce čtvrtky a pátky, což neodpovídá krizovým událostem. Zřejmě tedy politika před víkendem táhne a je potřeba načerpat vjemy, aby bylo co rozebírat o víkendech u piva.

03 Babis - zminky po dnech

Tomu odpovídá i časový graf, který je úzce spjatý s večerními televizními zprávami.

02 Babis - zminky v hodinach

Kdo o Čapím hnízdu mluví a koho to zajímá

Co se týká pohlaví, tak Babiš a jeho politické avantýry nechávají ženy chladnými. Zajímá to jen 21 % žen.

Babis - po pohlaví

Debatu na téma Čapí hnízdo rozdmýchávají především média. Samozřejmě Seznam Zprávy na Facebooku, kteří s touto kauzou začali, avšak ČT24 díky velkému počtu fanoušků na Facebooku a na Twitteru téma roznesli mnohem dál.  

Zdatně jim v tom pomáhali Svobodné fórum na Facebooku, DVTV na Facebooku, Hospodářské noviny na Twitteru a Facebook účet Miroslava Kalouska.

Toto jsou 3 nejpopulárnější příspěvky

http://www.facebook.com/137067469008/posts/2128243300823901

http://www.facebook.com/1737035843238717/posts/2260714540870842

https://www.facebook.com/280411075659709/posts/728420810858731

Nejslavnější komentář z Palerma si poslechněte níže

https://www.facebook.com/137067469008/posts/200875024126143?comment_id=103500800621513

Smajlící a smutníci

Asi není těžké odhadovat jaké emoce tato kauza na sociálních sítích vyvolává. Podle dat sestavených z komentářů na příspěvky médií bylo převážně více negativních emocí a emotikonů než těch pozitivních.

Pokud se na to podíváme z pohledu konkrétních sociální sítí, tak v komunikaci dominoval Facebook. Twitter mu však na české poměry nezvykle přizvukoval. YouTube s držel svůj standard a na Instagramu to téměř nikoho nezajímalo.

05 Babis - nejpopularnejsi zdroje

Nejoblíbenější vizuály

K tomu, aby na sociálních sítích příspěvek nebo komentář zaujal, je potřeba působivý klíčový vizuál. Vybrali 4, které zaujaly nejvíce nás. První dva jsou o emocích, třetí o zaujetí a poslední k pobavení.

https://www.facebook.com/rozhlasplus/posts/2607461066001100

https://www.facebook.com/ihned.cz/posts/10156694899647604

Hashtagy okolo #babis

Vybrali jsme nejpoužívanější hashtagy, okolo kterých se komunikace  Čapího hnízda točí. Tím, že se nejvíce komunikovalo na Facebooku a tam používání hashtagů nemá smysl, vychází následující analýza převážně z Twitteru, Instagramu a  YouTube.

#babis 33%
#vysetrovani 22%
#capihnizdo 12%
#andrejbabis 8%
#krym 5%
#demisi 5%
#demonstrace 4%
#palermo 4%
#ano2011 3%
#abynebylohur 2%

#ocemsemluvi

Rubrika „O čem se mluví“ je nová série pravidelných článků, které se opírají o tvrdá data nejsledovanějších a nejkomentovanějších článků českého internetu. Vzniká ve spolupráci s online platformou pro naslouchání SentiOne.

SentiOne - light-interface

Total
0
Shares
Další články