NSFW: Známe výherce sedmého ročníku Sexistického prasátečka

Letošní (anti)ceny za nejvíc sexistickou reklamu, se kterou se v České republice můžeme setkat, mají své vítěze. Letos hlavní cenu od poroty i hlasující veřejnosti získal erotický klub Cabaret Darling, další příčky obsadilo brněnské Vysoké učení technické a ODS Praha 8.

Letošní (anti)ceny za nejvíc sexistickou reklamu, se kterou se v České republice můžeme setkat, mají své vítěze. Letos hlavní cenu od poroty i hlasující veřejnosti získal erotický klub Cabaret Darling, další příčky obsadilo brněnské Vysoké učení technické a ODS Praha 8.

Pořadatelé akce chtějí upozornit na stereotypní a sexistické zobrazování mužů a žen v reklamě. Přesto takové přístupy příliš neochabují. Posuďte sami v následující přehlídce.

První místo získal klub za reklamu v pisoárech, která „nevkusným zobrazením ženských genitálií na pánských záchodcích (sloužila) ke zdůraznění sexuálního motivu.“

Darling Kabaret, tohtoroční vítěz Sexistického prasátečka
Darling Kabaret, tohtoroční vítěz Sexistického prasátečka

Video reklama VUT zase „zobrazuje ženy a muže v odlišných oddělených světech definovaných jasně vymezenými rolemi – muž jako expert, ve vedoucí a technické roli oproti ženě v podřízené roli jako objekt touhy.“ Žena je údajně jen hezkým doplňkem a je přirovnávána ke psu.

Mimochodem, VUT je přitom za svou komunikaci a videa na YouTube obecně oceňována. Zmíněný klip sice nepatří k těm, které mají z její dílny nejvíce zhlédnutí, i tak má ale vcelku pozitivní odezvu a na české poměry v počtech přehrání určitě nejde označit za neúspěšný.

Třetí příčka patří politické straně ODS za Prahu 8, která využívá ženské tělo k upoutání pozornosti, a to samozřejmě bez přímé souvislosti s politickou stranou. Nebo snad něco najdete…?

Třetí příčka
Třetí příčka

Strana jako taková přitom říká, že s kampaní nemá nic společného. „Tato fotomontáž s logem ODS není oficiálním materiálem strany a občanští demokraté nejsou jejími autory. Od takového využití našeho loga se distancujeme,“ uvedla mluvčí ODS Jana Havelková.

Třetí místo poroty, které není shodné s celkovým pořadím, získala reklama na koupelny Sapho, v níž se taky objevilo nahé tělo bez souvislosti s prodávaným produktem. Veřejnost tahle kampaň zjevně nezaujala, v konečném pořadí skončila až na 17. místě.

Třetí příčka podle hlasování poroty
Třetí příčka podle hlasování poroty

Do sedmého ročníku soutěže bylo nominovaných celkem 96 reklam. Využití sexuální tematiky přitom podle nejnovějších výzkumů dokáže zaujmout, jenže neprodává a škodí její efektivitě. Zkuste to sami – dokážete udržet pozornost u tohoto článku?

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Infografika: Internet v průběhu let

Jak se během let vyvíjel fenomén internetu, jednoho z nejzásadnějších lidských vynálezů posledních desítek let? A jak spolu s počtem připojených uživatelů rostl počet registrovaných domén, dostupných stránek, počet vyhledávání v Googlu a další ukazatele, které světovou informační síť definují?