Ještě v červenci 2008, tedy přesně před čtyřmi lety, vedl Google jednání se zakladateli a investory Digg o akvizici s cenovkou kolem 200 milionů dolarů. Jednání ale nedopadla a letos si zbytky upadající služby rozebraly tři společnosti. Značku a celý web získala společnost Betaworks za 500 tisíc dolarů, 12 milionů dolarů vynesl transfer 15 zaměstnanců pod křídla Washington Post a jeho služby SocialCode, závěrečné 4 miliony pak vyplatil LinkedIn za nákup patentů.
Noví majitelé z Betaworks se ale do nové výzvy vrhli po hlavě a sestavili desetičlenný tým, který si dal za úkol během šesti týdnů celou službu kompletně překopat. Za tímto účelem provedli také průzkum mezi uživateli služby, jehož výsledky nutnost změny jasně potvrdily. Naprostá většina dotazovaných by totiž službu nedoporučila svým přátelům (92 procent ze 3754 respondentů) a jen málo z nich čerpá informace o novinkách právě skrze Digg.
Pro potřeby relaunche vznikl speciální web Rethink Digg, kde záchranné komando informuje o svých aktivitách. Jakým směrem se Digg vydá poprvé zjistíme ve středu 1. srpna, kdy se nová podoba stránky ukáže světu. Jak vzešlo z dosavadních prohlášení Betaworks i výsledků průzkumu, zdaleka nebude stačit jen redesign a vytvoření “lepšího Redditu”, ale zřejmě můžeme počítat s něčím úplně novým.
Zároveň vyšlo najevo, že potřebám nového Diggu poslouží i čerstvě představená novinka od Bit.ly, kterou je služba Realtime pro podrobné vyhledávání aktuálně populárních odkazů proudících internetem. Není to ale až tak překvapivé, neboť Betaworks mají významný podíl i v Bit.ly (ale také v Chartbeat nebo Social Flow). Zatím nicméně není jasné, jak velkou roli technologie nejznámějšího zkracovače budou hrát.
Via VB