Nielsen: Kvalita obsahu ovlivňuje pamatovatelnost připojené reklamy

Obsah, u kterého se reklama zobrazuje, rozhodně hraje roli. Pokud nás baví seriál nebo film, zapamatujeme si také lépe reklamu, která jej provází. Tvrdí to několikaletá studie od společnosti Nielsen.

Výzkumníci ze společnosti Nielsen zkoumali, zda kvalita televizních pořadů ovlivňuje, jak si lidé pamatují reklamu. Studie probíhala už od roku 2009 v celkem 34 televizních sítích, a byly během ní prozkoumány efekty více než 70 tisíc reklam vysílaných v průběhu více než 60 tisíc dílů asi 6500 různých televizních seriálů. Výsledky konstantně potvrzovaly, že u seriálů, které si lidi lépe pamatují, si také lépe pamatovali doprovodnou reklamu.

Nielsen diváky testoval druhý den po vysílání, a zjišťoval, jak dobře si zapamatovali obsah vysílaného dílu a obsah reklamy. S každými 2 procenty lepšího zapamatování seriálu si o 1 procento lépe pamatovali reklamu, která jej v televizi provázela.

U těch úplně nejhorších seriálů (tedy těch, které si diváci pamatovali nejhůř) bylo zapamatování reklamy mírně lepší než zapamatování seriálu. U nejlepších seriálů, kde si diváci pamatovali skoro vše, bylo zapmatování reklamy kolem 60 procent.

nielsen tv ads

Ačkoliv kvalita obsahu, k němuž je reklama vysílána, hraje roli, studie nijak nepopírá, že kvalita samotné reklamy je důležitější. Skvělá reklama u špatného seriálu si tak povede lépe, než velmi mizerná reklama u výborného seriálu. Skvělá reklama vysílaná u skvělého seriálu by ale vždy měla na celé čáře vyhrát.

Je otázkou, zda jsou závěry přenositelné i do internetového prostředí. Platí třeba při streamování seriálů přes internet? A co reklamy na YouTube, zapamatují si je lidé lépe, pokud je video více zaujme? A pokud půjdeme ještě dál, jak se kvalita obsahu, u kterého se zobrazuje například bannerová reklama nebo reklama na sociálních sítích , podílí na její zapamatovatelnosti?

To vše by bylo třeba dále prozkoumat, protože tyto typy reklamy jsou odlišné jak od té televizní, ale i mezi sebou navzájem. Prozatím ale lze předpokládat, že kvalitnější obsah se pozitivně podílí na výkonu i těchto reklam, a snažit se je k takovému obsahu umisťovat. Pokud si ji díky tomu uživatelé lépe zapamatují, mělo by se to vyplatit. Nielsen totiž ve své druhé studii (prováděné souběžně v letech 2010-2013) prokázal, že lépe zapamatovaná reklama razantněji zvyšuje prodeje zboží. Minimálně v případě spotřebitelských produktů, na kterých tuto studii prováděl.

Total
0
Shares
Další články