Nejdražší doménová jména v historii internetu

Domény jsou už dlouhá léta žádoucím obchodním artiklem a jejich cena se může zásadně lišit – za některé zaplatíme pár dolarů, hodnota těch prémiových leckdy přesáhla i miliony dolarů. Názvy značek, produktové fráze, dobře zapamatovatelná slovní spojení, generická slova – stačí k nim přidat kouzelnou koncovku .com a investice je na světě.

Traduje se, že všechna dobrá doménová jména s koncovkou .com už jsou obsazená. A není se čemu divit, protože .com je nesesazeným králem mezi koncovkami. V říjnu 2020 patřila mezi nejpoužívanější koncovky (52 %), kdežto druhá a třetí koncovka .ru a .org se musely spokojit s 6 % a 5 %.

Jaké faktory ovlivňují základní cenu domény?

Cena domény se odvíjí od toho, kolik stojí služby registrátora, u kterého doménu registrujeme, typu koncovky, délky kontraktu s registrátorem, připlatíme si za dodatečné služby jako „ochrana soukromí a kontaktních údajů majitele domény“ a důležitou roli hraje také popularita klíčového slova obsaženého v doméně.

Která doménová jména otřásla internetem a jak vypadá milionová doména? Mnoho expertů předpokládá, že více než 75 % obchodů s doménovými jmény probíhá neveřejně, takže žebříček obsahuje jen ty domény, jejichž prodej byl nahlášen.

Osm nejdražších domén světa

Business.com

V roce 1999 se doména prodala za 7,5 milionu dolarů, čímž obsadila místo nejdražší domény v historii. V té době si nikdo nedovedl představit, že bude za pár let stát mnohonásobně víc. V roce 2007 ji koupila společnost RH Donnelley za neuvěřitelných 345 milionů dolarů.

LasVegas.com

Doménu v roce 2005 zakoupila společnost VEGAS.com, LLC, která plánovala obě domény spárovat, aby návštěvníky nasměrovaly na cestovní kancelář z Las Vegas. Doména LasVegas.com přišla nového majitele na 90 milionů dolarů.

CarInsurance.com

On-line mediální společnost z Kalifornie QuinStreet se dostala na titulní strany koncem roku 2010, kdy koupila třetí doménu z řady nejpopulárnějších domén ve světě pojišťovnictví. Tímto nákupem za 49,7 milionů si společnost upevnila své místo na trhu v oblasti on-line pojištění v době, kdy se rozjíždělo internetové nakupování.

Insurance.com

Další nákupy QuinStreet obsadily třetí a čtvrté místo v žebříčku nejdražších doménových jmen. Insurance.com získala firma v srpnu 2010 za 35,6 milionu dolarů.

VacationRentals.com

Na jedné z pěti nejdražších domén se turistům nabízely prázdninové pronájmy. Nikoho asi příliš nepřekvapí, že v dnešní době přesměrovává uživatele internetu na jinou doménu, kde si mohou vybrat dovolenou snů. Kolik doména stála? Rovných 35 milionů dolarů.

PrivateJet.com

Doménové jméno PrivateJet.com v roce 2012 zakoupila společnost Nations Luxury Transportation, LLD se sídlem v Atlantě s nadějí, že nový web přiláká majetné klienty. Doména měla hodnotu 30,1 milionu dolarů.

Voice.com

Doména Voice.com byla prodána softwarové společnosti Block.one v roce 2019 za 30 milionů dolarů. Před zakoupením nebyl s doménou spojen funkční web. Je ve hvězdách, jestli prémiový název domény napomůže Block.one s jeho ambicí stát se největším konkurentem Facebooku.

Internet.com

Jak už jsme zmínili, společnost QuinStreet v roce 2009 podlehla nákupnímu šílenství, když skoupila nejlepší (a nejdražší) domény související s pojištěním, které se usadily v první pětce našeho žebříčku. Společnost však koupila také jedno z nejlepších doménových jmen vůbec, Internet.com, za 18 milionů dolarů v hotovosti. Součástí dohody byla ještě řada prvotřídních domén jako InternetNews.com, Developer.com a další.

A na kolik si myslíte, že vyšla majitele taková pizza.com nebo vodka.com?

Pokud jste tipovali kolem tří milionů dolarů, pak jste nebyli daleko od pravdy.

Zdroj: Statista.com, Fortuny.com, namecorp.com, marketingmind.in, hostgator.com

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Kupte si dítě se slevou!

U příležitosti Pomněnkového dne, který upozorňuje na ztracené a pohřešované děti, připravila agentura Loosers pro Linku bezpečí e-shop s dětmi a speciální slevové nabídky na slevových serverech. Vybrat si můžete třeba "talentovaného, velmi živého" Roberta, nebo "krásnou, tichou" Terezku. Samozřejmě se slevou.
Přečtěte si více

Vtipná reklama Budvaru loví opilce ve vyhledávání na Centrum.cz

Tohle nás pobavilo. Když v těchto dnech po návratu z vánočního večírku nebo rodinné oslavy sednete k vyhledávání na Centrum.cz a z logických důvodů se vám nepodaří zadat dotaz úplně bez chybičky, je slušná šance, že na vás vyskočí nenápadná reklama na nealkoholický Budvar (vtípky o tom, že musíte být teda pořádně na hadry, když místo na Googlu hledáte na Centru, nechme pro tentokrát stranou).