Nejdražší doménová jména v historii internetu

Domény jsou už dlouhá léta žádoucím obchodním artiklem a jejich cena se může zásadně lišit – za některé zaplatíme pár dolarů, hodnota těch prémiových leckdy přesáhla i miliony dolarů. Názvy značek, produktové fráze, dobře zapamatovatelná slovní spojení, generická slova – stačí k nim přidat kouzelnou koncovku .com a investice je na světě.

Traduje se, že všechna dobrá doménová jména s koncovkou .com už jsou obsazená. A není se čemu divit, protože .com je nesesazeným králem mezi koncovkami. V říjnu 2020 patřila mezi nejpoužívanější koncovky (52 %), kdežto druhá a třetí koncovka .ru a .org se musely spokojit s 6 % a 5 %.

Jaké faktory ovlivňují základní cenu domény?

Cena domény se odvíjí od toho, kolik stojí služby registrátora, u kterého doménu registrujeme, typu koncovky, délky kontraktu s registrátorem, připlatíme si za dodatečné služby jako „ochrana soukromí a kontaktních údajů majitele domény“ a důležitou roli hraje také popularita klíčového slova obsaženého v doméně.

Která doménová jména otřásla internetem a jak vypadá milionová doména? Mnoho expertů předpokládá, že více než 75 % obchodů s doménovými jmény probíhá neveřejně, takže žebříček obsahuje jen ty domény, jejichž prodej byl nahlášen.

Osm nejdražších domén světa

Business.com

V roce 1999 se doména prodala za 7,5 milionu dolarů, čímž obsadila místo nejdražší domény v historii. V té době si nikdo nedovedl představit, že bude za pár let stát mnohonásobně víc. V roce 2007 ji koupila společnost RH Donnelley za neuvěřitelných 345 milionů dolarů.

LasVegas.com

Doménu v roce 2005 zakoupila společnost VEGAS.com, LLC, která plánovala obě domény spárovat, aby návštěvníky nasměrovaly na cestovní kancelář z Las Vegas. Doména LasVegas.com přišla nového majitele na 90 milionů dolarů.

CarInsurance.com

On-line mediální společnost z Kalifornie QuinStreet se dostala na titulní strany koncem roku 2010, kdy koupila třetí doménu z řady nejpopulárnějších domén ve světě pojišťovnictví. Tímto nákupem za 49,7 milionů si společnost upevnila své místo na trhu v oblasti on-line pojištění v době, kdy se rozjíždělo internetové nakupování.

Insurance.com

Další nákupy QuinStreet obsadily třetí a čtvrté místo v žebříčku nejdražších doménových jmen. Insurance.com získala firma v srpnu 2010 za 35,6 milionu dolarů.

VacationRentals.com

Na jedné z pěti nejdražších domén se turistům nabízely prázdninové pronájmy. Nikoho asi příliš nepřekvapí, že v dnešní době přesměrovává uživatele internetu na jinou doménu, kde si mohou vybrat dovolenou snů. Kolik doména stála? Rovných 35 milionů dolarů.

PrivateJet.com

Doménové jméno PrivateJet.com v roce 2012 zakoupila společnost Nations Luxury Transportation, LLD se sídlem v Atlantě s nadějí, že nový web přiláká majetné klienty. Doména měla hodnotu 30,1 milionu dolarů.

Voice.com

Doména Voice.com byla prodána softwarové společnosti Block.one v roce 2019 za 30 milionů dolarů. Před zakoupením nebyl s doménou spojen funkční web. Je ve hvězdách, jestli prémiový název domény napomůže Block.one s jeho ambicí stát se největším konkurentem Facebooku.

Internet.com

Jak už jsme zmínili, společnost QuinStreet v roce 2009 podlehla nákupnímu šílenství, když skoupila nejlepší (a nejdražší) domény související s pojištěním, které se usadily v první pětce našeho žebříčku. Společnost však koupila také jedno z nejlepších doménových jmen vůbec, Internet.com, za 18 milionů dolarů v hotovosti. Součástí dohody byla ještě řada prvotřídních domén jako InternetNews.com, Developer.com a další.

A na kolik si myslíte, že vyšla majitele taková pizza.com nebo vodka.com?

Pokud jste tipovali kolem tří milionů dolarů, pak jste nebyli daleko od pravdy.

Zdroj: Statista.com, Fortuny.com, namecorp.com, marketingmind.in, hostgator.com

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Volejte Markovi… Grilujte samotného šéfa Facebooku dotazy. Přibude “Nelíbí se mi”?

Štve vás nutnost instalace Messengeru, řazení zpráv ve feedu nebo neustálé změny v pravidlech pro firmy a jejich marketing? Dejte to patřičně najevo tomu, který za to může. Sice se tím asi nic nezmění, ale dozvíte se důvody a třeba další plány Facebooku v budoucnu. Grilování Marka Zuckerberga proběhne v čtvrtek v jedenáct večer našeho času.