Na její videa koukají stovky tisíc lidí. Má desetitisíce fanoušků. Nejúspěšnější česká blogerka by proto měla zajímat i vás. I když jí je 14

14letá slečna ovládla český YouTube. Předstihla všechny svoje starší konkurentky videi typu “Co jsem dostala k Vánocům”, “Kosmetika na dva týdny dovolené” nebo “Co je v mé kabelce?”. Na kameru vypráví o čemkoliv. Jsou to všechno věci, které řeší její vrstevnice, nic míň, nic víc. I tak – nebo právě proto – má přes 100 tisíc odběratelů a třeba na Facebooku víc než 60 tisíc fanoušků.
Teri Blitzen. Zdroj: teriblitzen.blogspot.cz
Teri Blitzen. Zdroj: teriblitzen.blogspot.cz

14letá slečna ovládla český YouTube. Předstihla všechny svoje starší konkurentky videi typu “Co jsem dostala k Vánocům”, “Kosmetika na dva týdny dovolené” nebo “Co je v mé kabelce?”. Na kameru vypráví o čemkoliv. Jsou to všechno věci, které řeší její vrstevnice, nic míň, nic víc. I tak – nebo právě proto – má přes 100 tisíc odběratelů a třeba na Facebooku víc než 60 tisíc fanoušků.

Méně úspěšná videa od ní mají desetitisíce zhlédnutí. Většina z nich ale běžně neklesne pod sto tisíc. Mezi nimi najdete i dvousettisícové úlovky. Není divu, že je Teri Blitzen, ve světě mimo sociální sítě známá jako Tereza Hodanová, podle soutěže nejúspěšnější videoblogerkou roku. Je důležitá. Nejen pro internetovou komunitu náctiletých. Ve skutečnosti se na ní totiž dívají hlavně ti mezi 17 a 24 lety. A dívat by se měly minimálně všechny značky, pro které je tahle věková skupina důležitá.

http://youtu.be/IbfKZcJh1sI?list=UU6AinI53RKrgsdAqWUnhgtA

A pak to zapudruju, abych se ve škole neleskla

Podle odborníků je úspěch mladých na blozích jasný. Tedy hlavně pokud jde o dívky. “Z hlediska demografie internetového publika patří čtenářky dívčích blogů k těm nejpočetnějším skupinám,” vysvětluje Ben Olšanský, specialista na sociální média z agentury Inspiro Solutions.

“Řekla bych, že hodně z nich to dělá mimo jiné i proto, že je to teď trendy a nahrát video na YouTube není složité,” říká Šárka Hubáčková ze stejné agentury a zároveň sama aktivní blogerka.

A to ke mně úplně sedí, protože já furt piju kafe

Podle Olšanského blogy mladých nejsou v pravém slova smyslu trend dnešní doby. “U těchto blogerů a youtuberů jde spíše o projevení přirozené potřeby pozornosti a sociálního potvrzení, což je u této věkové skupiny naprosto běžné. A z hlediska publika jde nejdříve o možnost ztotožnění se s problémy a názory, následně o idolizaci populárního blogera,” dodává.

Když se totiž takto úspěšní podívají na YouTube srazy, získávají roli celebrit.

Já vim, že mně teď asi budete hodně hejtovat…

Jenže vedle internetových kamarádů získávají na důležitosti vlastně všude. Mezi videi nejoblíbenější blogerky je nezanedbatelné množství “shoppingových návodů” typu “co jsem si v říjnu koupila na sebe” nebo “co jsem dostala k Vánocům”. Pravidelně se zhlédnutími v řádech alespoň stovky tisíců.

https://www.youtube.com/watch?v=4sDl1t4P6xw

“U velmi mladých holek je to nejspíš způsob, jak se ‘sofistikovaně’ pochlubit kamarádkám, co dostaly k Vánocům, vytvoření svým způsobem lepšího světa,” dodává Hubáčková. Nebo jednodušeji: “Je to prostě teenky pro teenky, je jich hodně a jsou věrné,” říká Olšanský.

Vedle přímých ukázek zboží zajímá ale sledující všechno. Vážně, všechno, co se ve videu objeví, nebo co by mohlo být někde v pozadí.

blogerka roku reakce

Dnešní video bude jedno z těch, který nepochopim, proč si o něj píšete, nebo proč ho lidi natáčej…

Lákavé? Zároveň ale hra na tenkém ledě. “Blogeři nejsou reklamní plocha. Nemůžete si je koupit a polepit od hlavy k patě svými bannery,” připomíná Olšanský. I když podle reakcí publika na první pohled vypadá, že by to možná šlo.

blogerka roku reakce2

V první řadě je podle něj potřeba dobře si blogery vybrat, tedy s produktem spojit ty, kteří s ním mají opravdu něco společného. A pak si je dostatečně naklonit. Je to o osobním přístupu. Když se to podaří, má značka vyhráno.

“Právě oni dokážou aktivovat obrovské skupiny svých čtenářů, dokážou pohnout celými komunitami, a dají vaší kampaně nový rozměr – ať už z hlediska nových účastníků nebo čistě z hlediska pozornosti, které se jí dostane,” říká Olšanský.

Ovšemže pokud toho bude hodně a blogeři se “zaprodají” reklamě, odrazí se to na jeho oblibě. Fungovat by zkrátka měly opravdové zkušenosti. “Když už, nemělo by se na blogera tlačit a pokud vyjde recenze spíš negativně, holt je to blbej produkt :),” dodává Olšanský.

http://youtu.be/_EMNjJxvLlw?list=UU6AinI53RKrgsdAqWUnhgtA

Přecijenom ještě korektor, protože mám horší kruhy pod očima…

Mimochodem, druhé místo se od toho prvního odlišuje hlavně věkem autorky, porovnat můžete třeba s následujícím videem. Ben Olšanský dodává, že oblíbeným blogům mladých a “internetovým kamarádkám” může konkurovat právě jen skupina maminek.

https://www.youtube.com/watch?list=UU-QtP_Ojh39QjBm3PWHra-g&v=uxyE8qoCsi0

“Pro kategorii ‘life’ vidím jako hlavní motivaci potřebu svěřit se někomu, ať už proto, že je to maminka na mateřské nebo studentka v zahraničí a je tak nějak osamocená. Přece jen tyhle blogy vyprávějí kus životního příběhu daných blogerů,” vysvětluje Hubáčková.

V pořadí třetí videoblogerka Petralovelyhair byla pak úspěšná i v samostatné kategorii Beauty. Ovšem kategorií byla řada, takže o tom, co letí, tedy s čím lidé tráví čas, vás nejsnáze přesvědčí výsledky.

Je to ode mě asi všechno… A… Mám vás ráda, pa!

Jako titulky v článku jsme si dnes vypůjčili citace z videí Teri Blitzen, děkujeme.

Total
0
Shares
Další články