Na chodnících není místo, San Francisko možná zakáže automatizované doručovací roboty

Drony, autonomní kamiony nebo třeba roboty a další technologické vychytávky mají přinést revoluci v doručování zboží a samotným firmám taky ušetřit náklady – což povede k nižším cenám i pro zákazníky. Je to takhle jednoduché?

Věří tomu i důležité tuzemské firmy. Mall.cz již otestoval doručování dronem, Rohlik.cz loni na pražském Staromáku otestoval robotické kurýry – šestikolečková vozítka, která měla od ledna vozit nákupy zákazníkům e-shopu, ale z provozních důvodů byl zatím projekt pozastaven.

Právě tyto roboty možná nečeká tak růžová budoucnost. V americkém San Francisku, světovém technologickém hubu, představil tamní city supervisor Norman Yee návrh zákona, který by doručovací roboty na chodnících a silnicích zakázal, všímá si portál Wired.

Pokud návrh zákona projde – hlasovat se o něm má příští měsíc – zakázány by bylo všechno robotické doručování ve městě. V případě porušení by hrozila pokuta tisíc dolarů nebo šest měsíců ve vězení.

_dsc0514

„Naše veřejné prostory by neměly být komercializovány. Nemůžeme upustit z vize pro San Francisko – aby bylo vhodné na procházky, dostupné a bezpečné, zejména pro seniory, lidi s postižením a malé děti,“ uvedl Yee.

Společnosti vyrábějící tyto roboty se brání. „Roboty jsou trénované, aby neškodily chodcům a aby působily bezpečně a zodpovědně. Bezpečnost a zabezpečení je prioritou, proto mají několik funkcí zajišťujících bezpečný provoz, včetně alarmů, sledovacích systémů, kamer a unikátních uzamykacích mechanismů,“ cituje portál CityLab Henryho Harris-Burlanda z firmy Starship, se kterou spolupracuje i zmiňovaný Rohlik.cz.

Jak dále CityLab poukazuje, v tomhle problému vyvstávají zejména dva hlavní problémy. Prvním z nich je samotná doprava: „Růst e-commerce vedl k většímu množství dodávek zahlcujících ulice, což má za následek parkování dodávek kde by neměli být, jako v cyklistických zónách. Roboty na chodnících by mohly být částí řešení tohoto dilema digitálního věku, doufají někteří odborníci.“

S tím však souvisí ještě větší problém – nedostatečně velké chodníky. „Fundamentálním problémem je příliš mnoho prostoru pro auta a nedostatek pro lidi,“ říká David Levinson, profesor na University of Sydney School of Civil Engineering. „Kdyby byly chodníky širší a bylo by víc pruhů pro kola, problémům s pomalými roboty interagujícími s lidmi by se ve většině případů dalo předejít.“

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak optimalizovat blog, aby vás sdíleli

Máte blog, pravidelně na něm publikujete, ale vaše články nečte tolik lidí, kolik byste si přáli? Když pomineme možnost, že je váš blog prostě špatný, možná ho jen máte špatně zorganizovaný a sdílení svých článků nevycházíte dostatečně vstříc.
Přečtěte si více

Videa z La Degustation Online na téma využití online videa

Třetí setkání nad jídlem, internetem a marketingem ze série La Degustation Online dostalo podtitul Budoucnost internetu, aneb video stokrát jinak. Organizátoři se tentokrát více zaměřili na konkrétní ukázky a diváci si mohli poprvé vyslechnout hned tři prezentace. Záznam celého večera (kromě rautu) si nyní můžete pustit také ve formě videa.
Přečtěte si více

Po elektronických brýlích Google pracuje na “mluvící” botě a dalších vynálezech

Google je známý svými technologickými inovacemi. Ať už jde o neustále vylaďovaný a průběžně zdokonalovaný vyhledávač, datová centra s vlastním hardwarem, mapování celého světa či úplné technologické novinky - v poslední době třeba samořídící auta nebo chytré brýle Google Glass. Ani nejnovější experimentální novinka nezůstává daleko pozadu - jde o chytrou, ehm... botu.