Microsoft vyzkoušel v kampani cloudový románek

Ester a Hynek psali celý měsíc román. Nikdy předtím se neviděli, neznali svá jména a ani nevěděli, co ten druhý vlastně dělá. Microsoft zkusil neobvyklou metodou propagovat svoje cloudové služby.

Příběh byl v podstatě celý obrandovaný logem Microsoftu – román, který se skládal z každodenních příběhů psali oba autoři na tabletech s Windows 8 po kavárnách do sdíleného dokumentu, komunikovali spolu přes Skype a za měsíc se jim povedlo získat přes tři tisíce čtenárů. 

„Nevěděla jsem s kým píšu a kdo všechno náš román čte. Je to něco jiného než když píšu do šuplíku. Díky technologiím a sdílení přitom každý hned mohl vidět, co jsem napsala. Mohl reagovat, mohl se mnou sdílet moje pocity,“ popisuje zkušenosti skutečná Michelle, která psala Setkávání jako Ester.

Na Facebookové stránce informace o románu sledovalo více než 60 000 lidí a více než 350 z nich se aktivně zapojilo. Nyní je možné stáhnout si román na SkyDrive (http://sdrv.ms/1crdrLT) a z Facebooku.

S nápadem napsat román po internetu přišla společnost Microsoft ve spolupráci s agenturou Wunderman. Oba autoři dostali k dispozici tablety, účet Office 365 a prostor na SkyDrive. Běžné pracovní nástroje tak použili na tvorbu něčeho nového, možná mnohem zajímavějšího než sdílené dokumenty v práci.

A co všechno to znamenalo?

– 1 měsíc intenzivního psaní
– 2 autoři, Michelle (alias Ester) a Miloš (alias Hynek)
– 2 dotykové tablety s Windows 8 a Office 365
– desítky nacpaných dýmek
– 85kB z celkových 25GB prostoru na SkyDrive
– 191 minut strávených hovorem přes Skype
– 17 tabulek v Excelu
– 10 zápisů ve Wordu
– 18 601 napsaných slov
– 104 635 znaků
– nespočet hrnků kávy

Total
0
Shares
Další články