Microsoft vyzkoušel v kampani cloudový románek

Ester a Hynek psali celý měsíc román. Nikdy předtím se neviděli, neznali svá jména a ani nevěděli, co ten druhý vlastně dělá. Microsoft zkusil neobvyklou metodou propagovat svoje cloudové služby.

Příběh byl v podstatě celý obrandovaný logem Microsoftu – román, který se skládal z každodenních příběhů psali oba autoři na tabletech s Windows 8 po kavárnách do sdíleného dokumentu, komunikovali spolu přes Skype a za měsíc se jim povedlo získat přes tři tisíce čtenárů. 

„Nevěděla jsem s kým píšu a kdo všechno náš román čte. Je to něco jiného než když píšu do šuplíku. Díky technologiím a sdílení přitom každý hned mohl vidět, co jsem napsala. Mohl reagovat, mohl se mnou sdílet moje pocity,“ popisuje zkušenosti skutečná Michelle, která psala Setkávání jako Ester.

Na Facebookové stránce informace o románu sledovalo více než 60 000 lidí a více než 350 z nich se aktivně zapojilo. Nyní je možné stáhnout si román na SkyDrive (http://sdrv.ms/1crdrLT) a z Facebooku.

S nápadem napsat román po internetu přišla společnost Microsoft ve spolupráci s agenturou Wunderman. Oba autoři dostali k dispozici tablety, účet Office 365 a prostor na SkyDrive. Běžné pracovní nástroje tak použili na tvorbu něčeho nového, možná mnohem zajímavějšího než sdílené dokumenty v práci.

A co všechno to znamenalo?

– 1 měsíc intenzivního psaní
– 2 autoři, Michelle (alias Ester) a Miloš (alias Hynek)
– 2 dotykové tablety s Windows 8 a Office 365
– desítky nacpaných dýmek
– 85kB z celkových 25GB prostoru na SkyDrive
– 191 minut strávených hovorem přes Skype
– 17 tabulek v Excelu
– 10 zápisů ve Wordu
– 18 601 napsaných slov
– 104 635 znaků
– nespočet hrnků kávy

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP virály týdne: První menstruace, sociální experimenty i vzdělávání

Někdy jsou ty kombinace v našich výběrech opravdu nečekané. Na jednom místě je první dívčí menstruace, WTF jako sviň nábor na vysokou školu, sociální experimenty se zvaním cizích lidí do postele (ok, toho je internet ve skutečnosti asi plný), skateboardová legenda, nesmyslné pranky, boží promo na nové X-Meny a nechybí ani přátelští ostravští latentní nácíčci. Vskutku fascinující.