Krátký film ukazuje život s rozšířenou realitou v očích

Jak bychom jako lidé fungovali, pokud by se augmentovaná neboli rozšířená realita dostala až do našich očí? A rovnou v podobě zařízení vložených přímo v očích? O tom v krátkém osmiminutovém filmu přemýšlejí dva mladí talentovaní tvůrci a fanoušci sci-fi.

V závislosti na tom, jaký je váš pohled na svět, se u tohoto výtvoru buď dobře pobavíte, nebo vás bude lehce mrazit v zádech. Proč mrazit v zádech? Protože první náhled toho, jak by podobná technologie mohla vypadat, už je na světě. Na mysli samozřejmě máme Google Glasses, speciální augmentované brýle od Googlu, ale i další existující koncepty například v podobě kontaktních čoček. Pravda, tyto přístroje zatím není možné ovládat myšlenkami, stejně jako nejsou vloženy přímo v očích. I tak ale ukazují, že vývoj podobným směrem není jen čirou spekulací.

Automatická analýza všech činností s vizuálními návody k optimálnímu postupu. Televize a obrazy, které neexistují, a přesto je člověk vidí. Fotografování pohledem, sdílení či placení pouhou myšlenkou. To jsou dost možná funkce, kterých se ani v budoucnosti nedočkáme. Na druhou stranu ale ty, kterých se dočkáme, budou možná ještě neuvěřitelnější a změní náš svět úplně stejně jako všechno to, co uvidíte ve filmu nazvaném trefně Sight.

“Na začátku jsme chtěli vytvořit film, který by obsahoval rozšířenou realitu. Udělali jsme si průzkum, prostudovali každý existující typ augmentované reality a někde během tohoto procesu nás napadlo – jaká by byla rozšířená realita, pokud bychom k ní nepotřebovali žádné přístroje a zařízení? Pokud bychom ji mohli rovnou vidět? Tak jsme si zkusili takový svět představit a všechno ostatní se už odvíjelo od toho,” říkají k filmu jeho autoři Daniela Lazo a Eran May-raz.

Via VB

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak mění tržby počasí, svátky či hokej? Externí vlivy v e-commerce

U každého podnikání existují externí vlivy, které přímo ovlivňují váš projekt nebo firmu, aniž byste s tím mohli cokoli udělat. Prodejce zmrzliny a koupaliště toužebně čekají na letní počasí a vlekař na horách se modlí za příval sněhu a pořádnou zimu. E-commerce projekty se odehrávají plně na internetu, přesto i zde jsou vlivy, které se nezanedbatelně projeví na výkonu projektu.