Košík.cz odchází z Brna, Ostravy i Olomouce. Metropole utíkají ostatním, přiznává. Chce se ale vrátit

E-shop s potravinami Košík.cz oznámil, že Praha a střední Čechy tvoří čtyři pětiny jeho obratů. To je však dobrá i špatná zpráva zároveň. Vzhledem k jasné dominanci Prahy a okolí se totiž Košík.cz rozhodl alespoň dočasně přerušit své působení na Moravě a ve Slezsku.

Díky vysoké poptávce potřebuje Košík.cz, patřící do e-commerce skupiny Mall Group, v Praze a středních Čechách posílit závozy. Denní kapacita v těchto oblastech nyní odpovídá skoro třem tisícovkám velkých zásobovacích nákupů. Od dubna se tato kapacita ještě o pětinu navýší.

Vrátíme se s novým modelem

Červené vozy Košíku totiž přestanou jezdit v Brně, Ostravě, Olomouci, Přerově, Prostějově a okolí. Naposledy si tu budou moci zákazníci objednat potraviny 31. března. V ostatních závozových oblastech, kam dosud Košík.cz jezdil, zatím k žádným změnám nedochází.

„V Praze a středních Čechách roste zájem o službu výrazně vyšším tempem než ve zbytku republiky a tvoří asi 80 procent obratů. Utekly zbytku republiky a pokud bychom v současnosti poptávku neodkázali efektivně pokrýt, zcela zbytečně bychom chyběli tam, kde nás zákazníci potřebují,“ uvádí Jakub Šulta, CEO Košík.cz.

Šulta otevřeně přiznává, že se Košíku na Moravě a ve Slezsku nepodařil najít životaschopný ekonomický model. Je to i z toho důvodu, že zásobování probíhalo z Prahy a při rychlém růstu se takové nastavení ukázalo jako neudržitelné. Bez lokálních skladů neměl Košík dostatečné kapacity a auta trávila na cestách příliš mnoho času.

Firma si uvědomuje, že měla na jižní a severní Moravě i ve Slezsku tisíce zákazníků, ale vzhledem ke zmíněné situaci musela rozhodnout, jak bude pokračovat dál. „Děkujeme, že jste nám fandili,“ napsal Košík.cz na svém blogu. Zákazníkům vysvětluje, že zvažoval několik variant.

Nakonec vyhrála ta, že dočasně odejde úplně, aby mohl připravit nový systém, díky kterému se do hlavních moravských a slezských městech snad brzy vrátí.

„Ukazuje se, že vzdálené regiony vyžadují jiný přístup než metropole a její spádové oblasti. Proto upravujeme stávající model a ve spolupráci se skupinou Mall Group bychom se měli vrátit ve zcela novém režimu. Ten by nám nově měl umožnit pokrýt celou republiku,“ zakončuje Šulta.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Šance týdne: Seznam otevírá pozici manažera RTB

Jestli poctivě sledujete trendy v online reklamě a nenechali jste si ujet vlak s nástupem Real Time Bidding, máte příležitost významně ovlivnit podobu českého reklamního trhu. Seznam.cz totiž hledá nového kolegu či kolegyni, který bude mít tuto dynamicky se vyvíjející oblast online reklamy na starosti.
Přečtěte si více

Infografika: Mobilní verzi webu mají jen 2 procenta menších českých firem

Podle rozsáhlého průzkumu Agentury Najisto zatím domácí firmy nejsou připraveny na mobilní éru. Mezi malými a středními podnikateli je optimalizace pro mobilní zařízení naprostou výjimkou. Příliš se zatím neuchytily ani sociální sítě, které využívá asi čtvrtina z nich (zdaleka nejčastěji Facebook), třetina se zatím dokonce obejde bez jakékoliv webové prezentace.