Každý jedenáctý účet na Facebooku není pravý

Skoro 9 procent všech aktivních účtů na sociální síti Facebook, tedy zhruba 83 milionů účtů v absolutní hodnotě, je podle Facebooku buď duplicitních, nebo dokonce rovnou účelově falešných. Oproti březnu letošního roku jde o znatelný tříprocentní nárůst.

V březnu uváděl Facebook duplicitních nebo falešných účtů jen mezi pěti a šesti procenty, přepočítáno podle tehdejšího počtu aktivních uživatelů zhruba 42 až 50 milionů. Pokud bychom se drželi průměru, stále se bude jednat o nárůst počtu falešných účtů mezi aktivními účty o zhruba 37 milionů kusů.

To může být zčásti způsobeno překvalifikováním typů falešných účtů, u který Facebook začal používat zpřesňující terminologii. Pokud jde o duplicitní účty, jejich počet sociální síť k poslednímu červnu odhaduje na 4,8 procenta. Duplicitní účty porušují pravidla Facebooku, podle kterých každá fyzická osoba může mít na síti jen jeden účet.

Falešné účty Facebook nyní rozděluje na účty špatně kvalifikované uživateli a na účty nežádoucí. Špatně kvalifikovaných účtů je 2,4 procenta a spadají mezi ně všechny, které jsou vytvořeny pro jiné entity než fyzické osoby. Častým případem například bývá, že podnikatelé pro svoji firmu místo stránky vytvoří právě osobní profil. Druhým častým jevem je tvorba účtů pro zvířecí miláčky.

Nežádoucí účty jsou potom jediným typem účtů, na které skutečně sedí slovo falešné. Jedná se o účty, které jsou vytvořeny za účelem spamování, neoprávněného získávání dat uživatelů či jiných nekalých praktik. Těchto účtů bylo podle odhadů Facebooku na konci června přibližně 1,5 procenta z celkového počtu aktivních účtů.

Via cnet

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Blahomat vystoupil proti návrhu, který hrozí omezit iPady ve školách

Dobrovolníci z "půjčovny iPadů na dobrou věc" Blahomat napsali otevřený dopis ministru školství Marcelu Chládkovi. Reagují tak na problematické zadání Výzvy 51 z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, která má za cíl posílit zapojení informačních a komunikačních technologií do výuky základních a středních škol.