Kauza PRISM se rozrůstá, inspiruje i kreativce a marketéry

Bylo nebylo, jeden brýlatý týpek jednou poslal do světa prezentaci o tom, jak v CIA sledovali lidi. Hned je z toho celosvětový skandál a jeho život se proměnil v bondovku. Edward Snowden spustil lavinu, která možná změní celý internet. A jako vždy, když se dějí velké věci, řada lidí se dokázala chopit příležitosti.

Američtí agenti sledovali internetové aktivity svých občanů. Tím to ale neskončilo. Tajná služba Baracka Obamy teď vysvětlovat další průšvih – špehovala a odposlouchávala totiž i své spojence, a to včetně politiků Evropské unie.

Program pro sledování internetu se zkratkou PRISM se přesunul z konspiračních webů na titulní stránky novin. A na webu je to znát. Celosvětová vlna odporu není zatím tak velká jako byly třeba loňské demonstrace proti směrnici ACTA, ale zásah je opravdu globální. Kauza se nicméně dá využít i marketingově.

Berlínská agentura Glow se toho nebála a vtipně namontovala celou kauzu na spodní prádlo Blush.

Jestli se tyto plakáty dostanou i na moskevské letiště, bude čekání Edwarda Snowdena na nový cestovní pas nebo aspoň azyl určitě příjemnější. Volnou chvilku si může nejsledovanější obyvatel moskevského transitního prostoru ukrátit i vzpomínkou na svou minulou kariéru.

Hra Data Dealer představuje celý systém kontroly osobních dat uživatelů. Data Dealer je sice srandička, ale zároveň apeluje na uživatele, aby si uvědomili, co se zrovna na internetu děje. A kdo se kvůli tomu začne bát, může zase vyzkoušet aplikaci IntiMatic. Ta spolehlivě zachová anonymitu na všech soukromých fotkách.

Celá kauza PRISM je ale i k něčemu dobrá. Minimálně k tomu, že znovu otevřela diskusi o tom, co je vlastně soukromí a jestli je ho vlastně ještě v době sociálních sítí, platebních karet a on-line světa možné dosáhnout. Soukromí jako přežitek dvacátého století už před třemi lety označil Mark Zuckerberg. Současnost mu zatím dává v podstatě za pravdu. A vizionářů světa bez soukromí přibývá. Co si myslíte o budoucnosti, jak ji vidí Robert Scoble?

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Apple představil hospodářské výsledky, poprvé od roku 2003 se mu meziročně snížil zisk

Applu se sice o přes veškeré spekulace podařilo zvýšit příjmy a pozitivně prolomit odhady analytiků, na meziroční zachování výše zisku to ale nestačilo. Díky zvyšujícím se nákladům se společnosti zisk na akcii snížil o 18 procent. Naopak se výrazně dařilo iPadům, kterých se prodalo o dvě třetiny víc než o rok dříve, a zvyšovaly se i prodeje iPhonů.