Kampaně na Facebooku lze nově měřit i přes DoubleClick

Do relativně krátkého seznamu externích poskytovatelů měření kampaní na Facebooku přibyl čerstvě DoubleClick od Googlu. Facebook seznam poslední dobou rozšiřoval za účelem poskytnutí více možností měření zadavatelům a tím jejich větší spokojenosti.

Facebook tradičně měření pomocí pixelů a tagů povoluje pouze od těch poskytovatelů, kteří jsou jeho partnery. Seznam partnerů nikdy nebyl dlouhý, sociální síť jej ale v posledních měsících začala pomalu rozšiřovat, pravděpodobně proto, aby vyšla vstříc inzerentům hledajícím další možnosti zefektivnění svých kampaní.

DoubleClick se partnerem stává nedlouho po zprávách o povolení Adometry. Ale zatímco DoubleClick se již objevil v seznamu partnerů na stránkách Centra nápovědy sociální sítě, Adometry tam budete hledat marně. Na konci června byl na Facebook připuštěn i Atlas od Microsoftu, který v seznamu najdete také. V seznamu nyní jsou Atlas, Bloom Digital, DoubleClick, Flashtalking, GroupM, Mediamind, Mediaplex, Pointroll, TruEffect a Weborama.

Sledovací prvky od partnerů, ať už skrze pixely a tagy nebo jakoukoliv jinou technologii, mohou kreativci na sociální síť nahrát spolu se svou reklamou. Kampaň se díky tomu objeví mezi reporty z ostatních kampaní prováděných jinde na webu, které společnost měří stejným nástrojem. To mimo jiné umožní lépe vzájemně srovnávat přínos online kampaní napříč internetem.

Sám Facebook v nedávné době vylepšil možnosti vlastních analytických nástrojů, které nyní při zadávání reklamy přes API umožňují měřit i takové věci, jako co uživatel na stránce dělá po prokliknutí reklamou. Za těmito novými možnostmi podle serveru Inside Facebook pravděpodobně stojí záměna sledování přes cookies za získávání informací pomocí unikátního číselného označení uživatelů, tzv. User ID.

Via IF

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Nástroj od Googlu pomůže odhalit, jak různé online kanály směřují k nákupu

Úloha různých online kanálů na rozhodnutí zákazníka provést či neprovést nákup produktu nebo služby se může lišit zemi od země a odvětví od odvětví. Nový nástroj od Googlu se snaží marketérům pomoci identifikovat, v jaké části "nákupního trychtýře" různé online kanály působí, zatím bohužel bez dat o České republice.