Noc reklamožroutů si to pro letošek odbyla. Přes čtyři hodiny spotů, tedy téměř 300 videí z víc než 50 zemí světa bavilo diváky. My jsme ji pro vás zkrátili a vybrali ty nejzajímavější: čekejte vtipné, k zamyšlení i sexistické. Každopádně zaujmou.
Letos byla noc příznivců reklam pro Česko nadmíru úspěšná: promítalo se šest tuzemských spotů, tedy zatím rekordní počet. Bodovaly videa Národního divadla, Českého helsinského výboru nebo televizní spot pomáhající hledat práci Romům. Ve výběru jsme dali přednost inspiraci ze zahraničí. Kdo vydrží až do konce, může se odměnit fotogalerií z akce.
Prostor dostaly hlavně vtipné reklamy, které tradičně získávají obdiv na přehlídkách, ocenění a nakonec i zajímavá čísla zhlížení na YouTube. Bodovaly ale i tak trochu nekorektní nebo, jako obvykle, s oblíbenými zvířátky. Co ve světě reklam zaujalo?
S vtipem
Mercedes se rozhodl, že pro ukázku těch nejlepších vlastností auta vlastně vůz vůbec nepotřebuje ukazovat. Reklama se mu povedla, po jejím zhlédnutí počkejte ještě na druhou, neméně zajímavou část videa – odpověď Jaguáru.
https://www.youtube.com/watch?v=o1BiFTk5Acw
Reklamám pro cenu Young Director Award se daří dlouhodobě, známý je především spot Drama Queen. Na letošních Reklamožroutech dostaly šanci i jiné. Zásobárna nápadů je celý YouTube kanál akce.
Vtipné reklamy může mít třeba i tak obyčejná instituce, jako je norská pošta…
…Nebo dokonce čisticí prostředky. Tahle není sice nejnovější, ale úspěchy sklízí stále.
https://www.youtube.com/watch?v=2nnb39whL_A
Rychle, jednoduše, s využitím politiky a zároveň vtipně – takhle pojali spot na aplikaci zpráv v Německu.
https://www.youtube.com/watch?v=3hWsjKVkmjg
Spoty na speciální produkty si vyžadují speciální řešení.
https://www.youtube.com/watch?v=yT7jSyUErGw
Se zvířátky
Kombinace se zvířátky i vtipem je terno. I když jsou ve videích oblíbenější psi, i kočky si přijdou na své.
A ještě jedna kočka – velmi oblíbená a na internetu dlouhodobě sdílená reklama je na televizní službu Freeview.
Na Lassie si vzpomněl Citroen, který v reklamě vlastně ani nepotřeboval záběr na celé auto.
Nejen zvířátka, ale dokonce i dítě dokázala nacpat do reklamy britská mobilní síť Three. Podle všech pravidel tohle nemůže být neúspěšné.
https://www.youtube.com/watch?v=AaOj8QrYEJU
Sériové
Mají jedno společné: Čím víc jich vidíte, tím víc jich chcete vidět. Takže doporučujeme nezůstat u jednoho videa. Když jsou spoty ještě k tomu vtipné, jsou to jen body navíc.
Jogurtoví fanoušci si můžou pustit celou sérii We all have abs somewhere.
Na vtipnost sází třeba i rádiová série Thank you for the music.
Sexy, sexuální i sexistické
Pozornost zaručena. Pokud se navíc strefíte do správného produktu i publika, tak, jako se to povedlo značce Diesel, možná nevyvoláte ani tolik kontroverze.
Reklama na boj proti AIDS si něco takového přímo žádá. Tady nečekejte sex, ale pobavíte se.
Ještě jedna sexistická zaměřená na muže. Cadbury reklamy umí.
https://www.youtube.com/watch?v=ML_qVLFXe3U
Sexualitu může využít i reklama na televizi. A ještě jen tak mimochodem připomenout Old Spice chlápka.
https://www.youtube.com/watch?v=zOfMwUfuuU4
Vlastně ani nepotřebujete obraz, když zaujmete sdělením
https://www.youtube.com/watch?v=o78twuAt3os&list=PLVxDzUpBz4-tMr0h3mF9tqHnb2mBi_IAb
Vážně míněné
Reklama nemusí jen pobavit, aby se o ní mluvilo a měla smysl. Tahle na pomoc dětem rozhodně zaujala.
Hudební
Hudební nebo umělecky natočené reklamy jsou oblíbeným žánrem, i když se o nich obecněji mluví méně. Za všechny vybíráme Gilette Built For Training.
Pražské reklamožroutské vydání si nenechaly ujít stovky lidí. Jak vypadalo v Lucerně? Pokud jste na noci nebyli, pro představu přinášíme alespoň fotogalerii. Nebo se na fotkách třeba najdete.