Jak nakupují mladí: preference generace Z a Y

Naprostá většina lidí z generací Y a Z chce nakupovat přes sociální sítě. Skoro půlka z nich hledá informace o produktech právě tam. Tohle a mnohé další zajímavosti o nákupním chování mladých odhalil výzkum společnosti Accenture. Souhrn příliš překvapivý není: mladí předpokládají od obchodů automatické používání technologií a sociálních sítí.

Prodejci, kteří umožní předplatné na míru, objednávání hlasem, rozšířené digitální nástroje, jako je prodej prostřednictvím Facebooku, Instagramu, YouTube či Snapchat, budou mít u generace Z navrch.

Průzkumu se účastnilo asi 10 000 spotřebitelů generace Y (od 21 do 37 let) a generace Z (do 20 let, avšak dotazovaným bylo od 18 do 20 let) ze 13 zemí. Výsledkem jsou odlišné preference a zvyklosti nejmladších spotřebitelů, kteří od obchodníků vyžadují rozvinuté digitální nákupní metody.

Až 70 % respondentů uvedlo, že mají zájem o nakupování přímo přes sociální sítě a 44 % generace Z uvedlo, že i informace o produktech hledají právě tam. Komunikace prostřednictvím interaktivního obsahu, videí a fotografií lépe na mladé spotřebitele zapůsobí.

Sociální sítě se staly opravdovým zlomem v cílení na zákazníky generace Z, kteří jsou pravými digitálními domorodci,“ konstatovala Jill Standish, globální ředitelka společnosti Accenture. Dodává, že je důležité, aby maloobchodníci porozuměli zvyklostem generace Z a jejich odlišnostem od generace Y. „Pokud tito mladí tráví svůj čas na sociálních platformách, potom tam také budou chtít nakupovat jejich výrobky.“

I přes oblibu internetu a sociálních sítích 60 % zákazníků generace Z stále preferuje nákupy v kamenných obchodech a skoro polovina pro prvotní informace chodí právě tam, ačkoliv si zboží později koupí třeba online. Oproti generaci Y se generace Z před finálním nákupem radí s přáteli a dá na jejich názor.

Ačkoliv generace Z nemá vysoký finanční příjem a pro mnoho obchodníků je tak tato skupina chudá, 60 % dotazovaných uvedlo, že nakupuje jen proto, že chtějí nebo se jim náhodné zboží prostě líbí.

A co dál? Podívejte se na naši infografiku.

Shopping

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Co jsme v uplynulém týdnu hledali na Seznamu, Googlu a YouTube

Jestli čekáte drtivou převahu politických témat mezi skokany ve vyhledávání v posledním týdnu před volbami, kdy se rozhoduje podstatná část voličů, musíme vás zklamat. Více lidí zajímaly spíš nové sklady Amazonu, světelný Signal Festival nebo to, jak mluví lišky (a tím nemyslíme ty zelené lišky).