Jak moc zelený je Facebook? Docela dost

Facebook chce do roku 2015 brát čtvrtinu spotřebované elektrické energie z obnovitelných zdrojů a do roku 2014 spustit nové datové centrum ve Švédsku, které bude poháněné pouze vodní energií. To jsou ušlechtilé cíle, ale vyvolávají otázku, jak ekologicky si největší sociální síť vede dnes. Odpovědi může nastínit zpráva o stavu za rok 2011.

Za minulý rok se Facebooku podařilo spotřebovat nejméně 23 procent energie z čistých obnovitelných zdrojů, ke svému cíli do roku 2015 tedy není nijak daleko. Datové centrum v Prineville v Oregonu obdrželo certifikaci LEED Gold a o stejnou sociální síť usiluje i pro své sídlo v Menlo Park v Kalifornii. Společnost též vytvořila speciální kompilátor PHP do C++, který nazvala HipHop for PHP. Díky němu se potřebný výkon CPU datových center snížil oproti nekompilovanému kódu na polovinu, čímž se snižuje i celková energetická spotřeba datových center.

Skoro polovina zaměstnanců využívá na cestu do práce veřejnou dopravu nebo jiný způsob ekologičtějšího přepravování a Facebook se stal členem organizace The Green Grid, jejímž cílem je usilovat o zvýšení energetické efektivity datových center. Facebook je mezi velkými internetovými společnostmi výjimkou i v míře průhlednosti, s jakou zveřejňuje informace o ekologických aspektech svého podnikání.

Pokud jde o ekologickou stopu v míře vyprodukovaného oxidu uhličitého, i zde si Facebook vede docela dobře. Na jednoho aktivního uživatele vyprodukoval v minulém roce 269 gramů oxidu uhličitého měsíčně. Na tom se z největší části, 76 procent, podílela datová centra. Kanceláře a jejich provoz měly na svém kontě 2 procenta. Ostatní aktivity, například vlastní letecká doprava nebo stavba nových datových center, se na celkové stopě Facebooku podílely ze 22 procent.

Gary Cook, mezinárodní analytik Greenpeace pro oblast IT, aktivitu Facebooku v oblasti ekologie oceňuje: “Facebook se zavázal k přechodu na obnovitelné zdroje energie a dnešní detailní zpráva a oznámení o cílovém podílu čisté energie ukazuje, že společnost si za svým závazkem stojí a chce, aby svět sledoval její pokroky.” Přitom ještě před rokem čelil Facebook intenzivní kampani Greenpeace, která upozorňovala, že celý Facebook i aktivity všech uživatelů vlastně pohání uhlí.

Další informace o tom, jak si Facebook vede v ekologizaci svých aktivit, najdete v Newsroomu sociální sítě a také na speciální dedikované stránce.

Via AF

Total
0
Shares
Další články