Internetová reklama za první půlrok vynesla 17 miliard dolarů

Interactive Advertising Bureau sponzoruje pravidelný půlroční přehled příjmů internetové reklamy již od roku 1996. Letošní první pololetí zaznamenalo historicky nejvyšší hodnotu 17 miliard dolarů, a to při meziročním růstu o 14 procent. Nejrychleji roste reklama na mobilech, její podíl je ale stále poměrně malý.

Když v roce 1996 IAB s reportem začínala, vyšly příjmy internetové reklamy pouhých 82 milionů dolarů. Pravidelný růst, zprvu v řádu stovek procent, později v řádu desítek, přivedl online reklamu během jedné a půl dekády na úroveň desítek miliard. Za 17 let provádění zprávy, která vychází vždy dvakrát ročně, za pololetí a celý rok, si pololetní výsledek meziročně pohoršil pouze třikrát. Přehled pololetních výsledků v obrázku:

Přehled pololetních výsledků internetové reklamy podle IAB od roku 1996

Pokud jde o letošní výsledky, nebyl sice nárůst 14 procent nijak rekordní, meziročně šlo ale o druhé největší navýšení příjmů z online reklamy pokud je nebudeme počítat poměrně, ale bude nás zajímat čistě částka, o kterou se zvedly. Vyšší růst byl v tomto ohledu pouze o rok dříve, z roku 2010 na rok 2011. Podíváme-li se na jednotlivé oblasti internetové reklamy, byl vývoj následující:

  • Vyhledávání si meziročně polepšilo o 19 procent, z 6,84 miliardy na 8,13 miliardy dolarů.
  • Display reklama rostla z 5,35 na 5,59 miliardy dolarů, což znamená přibližně čtyřprocentní nárůst.
  • Bannery rostly o 11 procent, z 3,27 miliardy na 3,62 miliardy dolarů. Bannery, stejně jako video, jsou již započítány jako součást display reklamy.
  • Video rostlo o 18 procent, z 891 milionů na 1,053 miliardy dolarů.
  • Mobilní reklama se skoro zdvojnásobila, zaznamenala růst z 636 milionů na 1,2 miliardy dolarů.

Nejvíce za reklamu na internetu utrácely maloobchody (3,4 miliardy dolarů), hodně do ní investoval i automobilový průmysl (2,2 miliardy dolarů). V celkově stagnující ekonomice je podle analytiků IAB dvojciferný růst internetové reklamy důkazem, že je živá a daří se jí dobře.

Via IAB

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Neporušuje náhodou vaše fotka pravidla Facebooku? Naše asi ano

Tohle měl být původně článek pranýřující facebookové hříšníky, kteří mají navzdory nedávné změně pravidel na své stránce cover photo obsahující více než 20 procent textu. Kdyby nebylo dvou věcí. Tou první byl pohled na naši vlastní facebookovou stránku, tou druhou absolutní nemožnost dopátrat se podrobností a použitelného nástroje na měření.